2024. feb 18.

Német találmányok, innovációk. Reagálok.

írta: Németh Szilveszter
Német találmányok, innovációk. Reagálok.

Ebben a blogban bemutatok, hozok nektek néhány találmányt amit a Németek adtak a világnak. Nagyon sok van, ezért kiválogattam a számomra leginkább tetszetős . A lista végén csak felsorolásként hozok párat, az olvasók tudásának bővítése céljából. 

1. MP3 formátum. 1994 ben került széles körben a piacra. Napi szinten használom. Nem semmi!

2. Tea filterek. 1949-ben. Én itt azt gondoltam volna hogy a kínaiak találták fel. Vagy valahol keletre kerestem volna, esetleg anglia. De az év is késő olyan 100 évvel legalább korábbra tettem volna. De 1949 nél korábban a tea filtereket valami glue "ragasztó" tartotta össze ami hatással volt a tea ízére. Érthető módon gondolom lol.

3. Aspirin. 1897 ben. Kémikus Dr. Felix Hoffmann. Ez volt az első hatásos fájdalomcsillapító, gyulladásgátló, lázcsillapító csekély mellékhatásokkal.  Szintén amit érdekesnek találok hogy a dátum nem olyan régi, elég rossz lehetett előtte. Uhh

4. Zajvédő... ahh ezek a kis mutatom a képet... Mondjuk használtam már alváshoz meg ide-oda, de számomra valahogy a "basszust" ezt a "dobogó" zajt sosem szűrte megfelelően. Hmm nem egy nagy sztár. De vajon mit használtak előtte az emberek? Gyárakba? Építkezéseken?
nevtelen.png

5. Elektromotor. Na ja kevésbé meglepő, de igen a német autók. Audi, Mercedes, BMW, Porsche. A Német mérnöki csodák. Van is a vicc: A mennyországban a németek autószerelők és mérnökök, a pokolban a németek rendőrök :D

6. Könyvnyomtatás. J. Gutenberg. Na igen róla Magyarországon is hallott mindenki talán. Nem is szorul bő magyarázatra a fontossága eme találmánynak.

7. A listán amit néztem ott van a számítógép is. Ami nekem mindig egy kicsit olyan rosszindulatúan szólva "AHA" minden ország kicsit magáénak akarja tudni :D Nem is szólok bele annyira mivel nem vagyok hozzáértő és biztosan nem egy ember keze alatt lett ez az egész "Computer" koncepció kidolgozva.

8. Sör 1516 ban Herzog Wilhelm IV

9. Homeopátia. Hmm no komment.

10.  Szájharmónika 1821, Christian Buschmann

11. Period System

12. Dinamó

13. Jeans- Levi Strauss

14. Röntgen

15. Thermosflasche

16. Fogkrém

17. Kávéfilter. Melitta Benz.. ( Mellitta filteres retró kávéfőzőm van itt lol. )

18. Gumimaci. Goldbärchen

19. Szkenner. Rudolf Hell

20. Fogamzásgátló tabletta

Szólj hozzá