2023. dec 27.

Regensburgi egyetem, fontos infók I. A Szállás/ Lakhatás. Mit ígértek és mit kaptam?

írta: Németh Szilveszter
Regensburgi egyetem, fontos infók I. A Szállás/ Lakhatás. Mit ígértek és mit kaptam?

Ez egy blogposzt, ami kicsit kakukktojás a blogomon sorrendiesség tekintetében, de egy korábban elkezdett és félbehagyott blogposztot fejeztem be most, jelenlegi információkkal kiegészítve és úgy döntöttem élesítem és egészen izgalmasnak találtam végül.

Itt bemutatom, az ügyintézés a szállással kapcsolatos információkat, melyeket a fogadóegyetemtől kaptam.

Nézzük a szállást először. Korábbi Törökországi kiutazásomhoz hasonlítva, itt meglehetősen egyszerű a szállás keresés. Magával a jelentkezéssel együtt érvénybe lép a szállásra történő jelentkezés is. A tendencia, (amire persze nem lehet univerzális módon tekinteni) az az, hogy az egyetem által kínált szállás, kollégium, vagy direkt külföldieknek fenntartott rezidencia, keleten magába foglalja, hogy több hallgató lakik egy szobában. Míg nyugaton inkább érvényes, hogy minden hallgató egyedül él egy szobában.

Törökországban, az Isztanbuli egyetemen nem adott lehetőséget az egyemet arra hogy, ottani kollégiumba jelentkezzünk, de annyira nem is vágytam rá, mert hallottam, hogy van például olyan, hogy 6 ember van egy szobában ami szerintem nem annyira élhető. 

A jelentkezésnél ki kellett tölteni egy formanyomtatványt, a szállásra történő jelentkezéssel kapcsolatban.
A "student dormitory" lehetőségnél, meg kellett adni, hogy milyen árkategóriában szeretnénk a szobánkért fizetni. Nagyjából 250-400 EUR lehetőség volt megadva. Én megadtam 250-300 Eur közötti értéket, ennyit is fogok majd fizetni. Végül persze 300- at fizetek jelenleg :D

Érdekes rész volt, hogy volt egy rublika, csakúgy mint néhány helyen amikor például szállodába foglalunk, meg lehetett adni, hogy milyen speciális, vagy extra kéréseink lennének. Ezt bárki megtehette, de a cél gondolom az lenne hogy ha van valamilyen speciális igényed vagy valami egészségügyi problémád azt itt lehetett jelezni. 

Én megadtam, hogy csendes szobát szeretnék távol a közös helyektől, hogy nyugalmam legyen, illetve ha van lehetőség olyan legyen a szoba, hogy tartozik hozzá kis konyha. ( A saját konyhát és fürdőszobát megkaptam, az hogy mennyire csendes függ a szomszédjaidtól (jobbra/ balra/ alul felül) tehát a szerencsén is. De érdemes nem a földszinten ( több a közös helység, ajtócsapkodás) és közös helységekhez közeli szobát kérni ahogy én tettem intelligens módon. Beszéltem hallgatókkal volt akik azt se tudták mit írjanak a rublikába és nem írtak semmit és teljesen a szerencsére bízták... Na ja, nem a legokosabb dolog.. Talán a legjobb valahol a folyosó végén. Ahol csak egy szomszédod van, és mondjuk a földszinten (jó helyen) vagy a legfelső szinten ahol nincs alsó és felső szomszédod. Csak spekulálok, mindenki maga okoskodik ilyenkor. Az egyetem információt nem ad a szállásokról, de a neten keressetek rá a koleszokra előtte és döntsetek. Amint visszakülditek a papírt változtatni már nem nagyon lehet. Érdemes talán többet fizetni a jobb helyért. ( mondjuk azok elég jók amik közel vannak az egyetemhez úgy hallottam, de például a belvárosba is jók vannak, bár hallottam egy fiút akinek problémája van az alvással a belvárosi lét miatt) Gondoljátok át alaposan. Én utólag más kicsit drágább jobb lokációjú helyre mentem volna.


student_dormitories.png

Jelezték, hogy arra kell számítani, hogy közös konyha és közös fürdő lesz az épületben. ( Közös fürdő a Sailerheimben nincs)  Aki magasabb összeget adott meg, az nagyobb szobára, jobb lokációra, és jobb kényelmi szolgáltatásokra számíthat. A probléma ezzel kapcsolatban annyi, hogy előzetesen nem lehet látni a szobákat, nem lehet elképzelni az árkülönbség és a szolgáltatások mit takarnak. Tehát egy meglepetés lesz a dolog, ha megérkezem. Ezt még mindig így gondolom, meglepetés volt, nem valami jó de ez ilyen #studentlife.
bedsize.png
Ehhez még annyit fűznék hozzá, hogy egy másik információs levélben le van írva ténylegesen, hogy a szobákat random sorsolással osztják ki, röviden a megérkezés előtt. Itt felfedezhetünk egy kis ellentmondást, a kívánságok, a fizetni kívánt összeg tekintetében. De biztosan nem lesz olyan rossz.

Mennyi a deposit és mennyi a foglaló? A foglaló 150 Euró, amit sajnos nem térítenek vissza, mivel hogy, az idő alatt is vannak a kollégiumnak fenntartási költségei. A Deposit 350 Euró, amit visszaadnak a mobilitás végén.
Nem minden szoba rendelkezik "bedding"-el (takaró, párna, ágyneműhuzat, stb) ha szeretnénk hogy ők biztosítsanak arra 75 Eurót kérnek be. Én visszamondtam, viszek amit tudok, ha pedig valami kell megveszem. Végül adtak egyet szerencsém volt és nem kell érte fizetnem. Ez egy pozitívum.

A fizetési határidő Július 7 volt, viszonylag korán, ahol mintegy 1000 Eurót bekértek minden költség fedezésére.(erről a következő blogposztban) Ösztöndíj nélkül nem volt anyagi erőm befizetni, ezért megkértem hogy hosszabbítsák meg amíg meg nem kapom az ösztöndíjat. (megtették minden jól ment) Viszont a 150 Euró foglalót be kellett fizetnem, és be is fizettem, hogy biztosan legyen helyem majd kint.

Ennyit előljáróban a szállásról, a következő blogposzt ezzel kapcsolatban már akkor lesz ha megérkeztem és az itt leírt információkkal fogom összevetni, és képeket is hozok a szállásról :) (Ezt most így poszton belül megtettem)

N.Szilveszter




Szólj hozzá