2024. jún 01.

Könyvek amiket el akarok olvasni. De hogyan? Ebook reader, tablet?

írta: Németh Szilveszter
Könyvek amiket el akarok olvasni. De hogyan? Ebook reader, tablet?

könyvajánló.

Jelenleg egy tabletra vagy ebook readerre gyűjtök. Sajnos az utóbbi időben elkezdett meghibásodást mutatni a telefonom amit anno még Törökországban vettem. Egyébként a készüléket meg lehet Magyarországon is venni. Az úgy nevezett Techno Spark telefonok. Akkumlátor kapacitás, tárhely és gyorsaság tekintetében elég jó értékeket képes felmutatni. De a tény hogy 2 év " normális" használat után kezd meghibásodni kissé feldühít. Emiatt senkinek nem ajánlom. 

A Samsung galaxy S3 és galaxy S8 készülékemet 6-10 évig bírtam használni. Végülis időközben rájöttem arra is egy telefonvásárlásnál milyen szempontok lényegesek nekem és mely szempontok nem. 

Nekem fontos hogy legyen a telefonban iránytű. Sokszor hiányolom. Ne legyen "tégla" azaz ne legyen olyan nagy. Zsebbe hordani szeretem és kényelmetlen a nagyobb készülék. Vízállósága is legyen alapszinten, szeretem néha letisztítani. Engem ez a "notch" ott a teló tetején pl zavar. Ilyesmik.

De visszatérve a témához. Ebook vagy tablet. Azért amikor nem rég beütöttem azt a googléba hogy : Ebook olvasó árukereső. Brutálisan meglepődtem hogy milyen drágák! Így képzeletben olyan 20-30. ezer forintra tippeltem volna az árukat erre szembesülök ilyan 50-100 ezres nagyságrendekkel. Kb egy tablet ára majdnem. Amúgy miért? Sajnos laikus vagyok kissé E-book olvasó témában. 

Közben rájöttem miért. Utána néztem mit fizetsz meg. Többek között azt hogy: Könnyű, vízálló, vékony, könyebb a csuklónak, könyebb napfényben olvasni. Itt olvashattok még róla.

https://www.aarp.org/home-family/personal-technology/info-2020/tablet-vs-e-reader.html

De olvasásra talán jobb mint a tablet. De én anno tableten is kivégztem pár könyvet alacsony fényerővel és kékfényvédővel egészen kényelmes volt! Ammi érdekes hogy pl az ebook readerek szerintem lassan fejlődnek! Csak most 2023-24 körül jöttek be úgymond a színes ebook readerek és sok felhasználó nem teljesen van velük megelégedve. Én tablet mellett döntenék. 

Nézzük akkor pár könyvet amit én ajánlok. Illetve amelyek a listámon vannak.

1. Zilahy Ágnes- Valódi magyar szakácskönyv.

2. Kurt Vonnegut- Amíg a halandók alszanak

3. Krúdy Gyula- Telihold

4. Richard Buxton A görög mitológia világa

5. Oliver Guez- Josep Mengele eltűnése

6. Németh György- Karthágó és a só.

7. Nemere István- Tiszta vér-e a magyar?

8. Natalia Haynes- Ezer hajó

9. Madeline Miller- Akhilleusz dala

10. Bear Grills- A skorpió sivataga.

N.Sz

Szólj hozzá