2024. már 13.

Operában voltam Münchenben.

írta: Németh Szilveszter
Operában voltam Münchenben.

Az Eraszmusz sok kalandot hoz magával. Néha olyan dolgot is kipróbálsz ami korábban nem volt az életed része és annyira nem is érdekelt. Mindenesetre sikerült megtapasztalnom valami újat, és erről írok most egy élménybeszámolót.

img_20240312_184442_106.jpg

img_20240312_184448_442.jpg

img_20240312_184745_188.jpg

img_20240312_184358_024.jpg

img_20240312_183051_628.jpg

img_20240312_204021_682.jpg



Tehát hozzájutottam egy jegyhez és elmentem megnézni a Beethoven Fidelio című előadást. A történetet előtte kinyomtattam, hogy valamit értsek is a dologból de meglehetősen kusza a történet. Csak hogy érezzétek bemásolom a történet egy részét.

Jaquino börtönőr. Feleségül akarja venni Marzelline-t, Rocco lányát, aki a börtönfelügyelő. De Marzelline éppen beleszeretett valakibe, aki szerinte egy Fidelio nevű férfi. Valójában Fidelio egy nő, aki férfinak öltözött, hogy bejusson a börtönbe, ahol a férje, Florestan rabos (politikai okokból letartóztatták). Úgy tesz, mintha viszonozza Marzelline szerelmét, hogy megtalálja a módját Florestan megmentésére. Rocco azt mondja, örül, hogy Marzelline feleségül veszi Fideliót. Fidelio (Leonore) azt mondja, hogy segíteni fog Roccónak a foglyok gondozásában. Rocco azt mondja, hogy megteheti, de van egy fogoly, akit nem szabad őriznie. Két éve egyedül van bezárva. Leonore azt hiszi, hogy a férje lehet, de nem biztos benne.

Nos ugye? Nem egy túl egyszerű. Mindenesetre én jobban szeretem a színházi előadásokat és a tiszta komolyzenei koncenreteket de jó élmény volt azért. Az előadás annyira nem tetszett. De maga az Opera épülete, a helyszín, az előadástér lenyűgöző volt.

A színpadi díszlet nagyon indusztriális volt, sajnos fotót nem tudok róla mutatni mert copyright okokból nem szabadott felvételt vagy fotót készíteni. De nem tetszett. A zene viszont tetszett a zenészek jól játszottak. A hangulat a szünetben sem volt rossz. Ételt komolyabbat nem lehetett venni, csak néhány "snacket" és italt persze " magasabb" áron. Az emberek szépen fel voltak öltözve. Sajnos nekem itt nem volt túl elegáns ruhám. De utánanéztem egy kicsit, ha esti előadásról van szó illik még elegánsabban felöltözni. Mindenesetre nem voltam rossz szerintem.

Egészen élveztem, és elmondhatom hogy első élő operai élményem Münchenben volt az Eraszmuszos tartózkodásom során. Azért ez valami.

N.Sz

Szólj hozzá