2024. ápr 05.

Az utolsó napom Regensburgban. Mit csináltam? Mit gondolok a városról.

írta: Németh Szilveszter
Az utolsó napom Regensburgban. Mit csináltam? Mit gondolok a városról.

Utolsó előtti a nap mielőtt kiköltöztem kicsit elbúcsúztam a várostól. Szeretem a várost. Amit annyira nem szeretek benne az az, hogy tele van rakva macskakővel, tehát viszonylag kevés séta után elfárad a talpam. Ha van valakinek lábproblémája annyira nem ajánlom a várost :D

A város hangulatát szeretem, a belváros, az óváros gyönyörű. Ellentétben az egyetemmel. Ha lenne olyan díj, hogy Európa legdepresszívabb egyeteme az tuti hogy a Regensburgi lenne. Komolyan mint egy börtön. Hiába próbálnak jó hangulatot teremteni, az atmoszféra nagyon lehúzó. Nem szívesen tartózkodtam ott.  


Sok dolog kimaradt Regensburgban nekem. Nem voltam a Walhallában, nem néztem meg a tacskómúzeumot, nem mentem el egy misére a katedrálisban, nem voltam a History of BavarianMúzeumban, nem hajóztam, és nem ittam sört az Irish harpban, továbbá nem ettem ittam néhány étteremben ahol szerettem volna. A kevés pénz miatt sok helyre nem mentem, mert minden drága. De szupermarketekben költöttem azért néha egy kis boldogságra. Édességre, szusira, és néhány hagyományos dologra. Ausztria mellett lakom, ahol van REWE pl, de ugyanúgy ahogy az osztrák REWE és a német REWE is más, a magyar Penny és a német Penny is más.

Most ez így elég negatívan hangzott, de azért nagyon sokmindent csináltam is. Talán a legnagyobb örömet a Regensburgi karácsonyi vásár okozta. (lásd korábbi posztom). Voltam a Regensburgi múzeumban, Az Ostdeutsche halarie múzeumban. 2-3 éttermet azért kipróbáltam. Felfedeztem a létező összes parkot. Ezek közül a kedvencem a Herzog park volt és a kis rózsakert. Hofbrau étteremben ettem kétszer és a Lila cafét próbáltam 3 szor. Nem is annyira rossz az a sajtburger.

Utolsó előtti nap tehát elbúcsúztam a várostól órákat sétáltam a belvárosba és ettem egy bratwurst semmelt a híres "historische wurstkuchl" ban. Nem volt olyan nagy sztár. Nagyobb a füstje mint a lángja. A karácsonyi vásáron finomabb wurst semmeleket kóstoltam. (szubjektív vélemény)

Ettem egy sajtburgert a lila caféban és tényleg csak sétáltam. Olyan lelkületben, hogy nem mostanába látom újra a várost. A szűkös utcák, az óváros... a kézműves kirakatok mind lenyűgöztek. 

Fogadjátok szeretettel a búcsú fotóimat Regensburgtól.

1000052339.jpg

1000052342.jpg

1000052373.jpg

1000052374.jpg

1000052376.jpg


N.Sz

Szólj hozzá