2024. ápr 16.

Megérkezés Magyarországra. Mit csináltam itthon? Pécsen is jártam.

írta: Németh Szilveszter
Megérkezés Magyarországra. Mit csináltam itthon? Pécsen is jártam.

Fél év után Itthon Magyarországon. Az utazásomról és a vonatútról kettővel korábbi blogposztban írtam. Most leírom azt, hogy mit csináltam itthon és hogy töltöttem. 

Amikor Törökországban voltam éreztem erős honvágyat, vagy ahogy az angol mondja "homesickness"-t. (a betegség szón van a hangsúly). Itt Németországban valahogy nem éreztem honvágyat egyáltalán. Több oka is lehet ennek, talán egy kicsit mélyebbre kellene hogy ássak magamban hogy felfedezzem az okokat. 

De így a felszínen kapargatva, olyan érzések jönnek szembe velem, mint például, az hogy Törökországgal szemben európai országról van szó, egy civilizáltabb jobb országról. (természetesen megvan a rossz oldala is, amiről írtam szintén korábban). De mi okozza a honvágyat? Ha jobb országba mész akkor kevésbé érzed? Ha rosszabb országba mész akkor erősebb? Egyáltalán mi az hogy jó meg rossz ország? Szubjektív nem?  A család, barátok hiánya okozza? (ha vannak és jó a viszony?) esetleg az ételek, az utcakép, az emlékek. Elgondolkodató, filozófiai és pszichológiai dologról van szó itt azt hiszem.

Mindegy visszatérve, hazajöttem, hát terveztem hogy elmegyek enni egy bográcsgulyást, elmegyek gyógyfürdőbe és szaunázni, mert az Németországban nem sok van és elég drága. De egyiket sem tudtam még megvalósítani. Hogy miért ? Mert még mindig túl sok adminisztráció van hátra ami kissé stresszben tart. De hamarosan megteszem. 

Mindenesetre átadtam az ajándékokat a célszemélyeknek. 1000053951.jpgNagyon örültek neki és ettem egy kis hazai ételt. Amit nem szeretek annyira. Lángos meg ezek a tipik Magyar kaják nem annyira jók az én gyomromnak. Jobban szeretem a német és szláv ételeket. A balkán, török és a magyar ételek annyira nem a kedvenceim. Fűszeres, zsiros, olajos, annyira nem az eseteim. Ellenben például a desszertekkel. Szeretem a törököt és a magyart is nagyon, de a németet is. 

Gondoltam veszek egy kék Sophiane cigarettát ha megjövök, és iszok pár magyar sört, de ezek sem kerültek megvalósításra. Sosem dohányoztam aktívan. Egy doboz cigit vettem fél év alatt Németországban. Egy sárga Camelt. 2 nap alatt elszívtam mert olyan stresszben voltam aznap éjszaka amikor a német tanár egy nagyon rövid határidővel és rengeteg utómunkával visszadobott egy év végi esszét. Úgyhogy alvás nélkül megállás nélkül cigarettázva megírtam amit kért és utána nem is vettem többször. A magyar sörök íze a német sörök után pedig meglehetősen rossz egyáltalán nem kívánom itthon.

Anyukámat és a nagymamámat látni, boldogság. Nagyon várom továbbá a gyógyfürdőzést és szaunázást. 

Pécsen ettem Deák Ferenc igazságügyi miniszter kedvenc ételéből a vásárcsarnokon. Nevezetesen: sült kolbász.
1000054077.jpg
Pécsre elutaztam, mert az Orosz központ esszépályázatán első helyezett lettem és átvettem az ajándékom egy Orosz kézzel festett porcelánt és oklevelet kaptam. Gyönyörű amúgy.
1000054073.jpg
Közben sétáltam egyet a botanikus kertben. Egy igazi élmény volt a PTE-n sétálni. Főleg a depresszívés csúnya regensburgi egyetem után. Hiába próbálják idealizálni. A csúnyát nem lehet. Vagy igen? Valószínűleg igen.
1000054535.jpg

N.Sz

Szólj hozzá