2024. máj 10.

Spárgafesztivál Németországban. Most van a szezon!

írta: Németh Szilveszter
Spárgafesztivál Németországban. Most van a szezon!

Elkezdődött a spárgafesztivál Németországban. Szó szerint és szimbolikusan is értem. Itt spárgaláz van. Azért írok erről egy blogot, mert ez is egy olyan dolog ami itt meghatározó, Magyarországon pedig nem. Vagyis gondolom hogy nem. Nekünk nincs spárgafesztiválunk és olyan nagy visszhangot sem kap mint itt. Itt a piacokon mindenki hatalmas mennyiségben árulja. Fehéret és zöldet is egyaránt. Bár a fehérnek van jobban jelentősége ahogy elnézem. És persze megy a reklám! Aspargus aus Bayern!


Spárgafesztiválon nem voltam, de azért kicsit bővítettem a tudásomat spárga téren. Nem is gondoltam volna először hogy mennyi rutin és tudás és kulinaritás is van a spárgák körül. De bizony van.
Több mint 20 év alatt otthon talán 1 szer ettem rántott zöld spárgát egy pécsi étteremben és nem is nyerte el a tetszésem úgyhogy úgy voltam vele kösz nem.

Itt az a helyzet, hogy érdemes a spárgát (fehéret főleg) a piacon venni. Az olcsók közül is lehet gyöngyszemre bukkani. Friss és jobb. 2 kiló 13-14 euróért jó ár. Kb ez így a legolcsóbb amit láttam a viktualienmarkton.  Amit a boltban veszel így bezacskózva ha olcsó, ha drága nem lesz jó. Fás és az íze rossz, vagy fás vagy az íze rossz, vagy az íze rossz de nem fás. (Holzig)

Sokan azt mondják, hogy a fássága függ attól, hogy mennyire alaposan pucolod meg. Igen függ a pucolástól, de szerintem ez egy hatalmas tévedés. Magától a spárgától, frisseségtől és még kitudja mitől függ. 

Na igen a pucolás. Sajnos mielőtt elkezdjük főzni, meg kell jó alaposan pucolni. Itthon ilyen hámozóval. Nem lehet ezt gépekkel mechanikusan megtenni, bizony kézimunka. A spárga teteje a legfinomabb. Azt nem kell meghámozni. Hamar átfől és a kedvenc része mindenkinek. De láttam olyat is hogy ha vettél a piacon, az árban benne volt a pucolás is az árus által lol. Van olyan is, de én annyira nem értek vele egyet hogy el kell törni és a fás résznél törik el és az nem jó... nem igazán tetszik ez a megoldás.

Több különböző recept létezik. Mi általában a hagyományos fehér spárgát, főtt krumplival és hollandi szósszal esszük. Mennyi tud lenni, ha jó vesszük a fehér spárgát. Persze vannak egyéb receptek is, és valójában a hollandi szósz helyett lehet lehet vajat is használni.

https://www.youtube.com/watch?v=PcbLqF7iY4A&ab_channel=DWFood

Brutális pisiszagot csinál, nem kell megijedni. Egészséges nagyon és vízhajtó hatása is van. De tényleg jó! Méregtelenít és még mittudomén. 

https://www.travelawaits.com/2740501/best-german-asparagus-festivals-to-visit/


És itt van ami a mi asztalunkra került.
1000055532.jpg
N.Sz

Szólj hozzá