2024. máj 11.

Maidult Münchenben. Vettem pár érdekes dolgot.

írta: Németh Szilveszter
Maidult Münchenben. Vettem pár érdekes dolgot.

Élménybeszámolóm az Auer dultról. Vagyis Maidultról Münchenben. Kezdjük egy kis információval.

Az Auer Dult egy hagyományos müncheni vásár, amely egy piacot és egy német stílusú népfesztivált egyesít. Évente háromszor kerül megrendezésre a Mariahilfplatzon, München Au kerületében, ahol a szabályok szerint körülbelül háromszáz kereskedő és showmen vesz részt.

Itt a hivatalos link ahol németül olvashattok róla bővebben.

https://www.muenchen.de/veranstaltungen/auer-dult

Nos igen egy hatalmas vásár. Nem akkora persze mint az Isztanbuli grand bazár, de azért nagy! Na meg sokszínű!
Jószokásomhoz híven be is szúrok egy youtube linket.

https://www.youtube.com/watch?v=DAq2Puvao68&ab_channel=ganz-muenchen.de

A problémám általában a nagyon sok ember, ha jó az idő nagy tömegnyomor van. Általában nem az árusok előtt van tömegnyomor csak úgy akkor, amikor az ember sétálna. Sétálna a tömegben, enyhe lökdösődés is van. Elmondható kb itt is, hogy minden drága. De hol nem ? :( Az ételeket az ilyen fesztiválokon nagyon nem szeretem. Úgy értem finomak és frissek, de a tendencia az, hogy kis adagot kapsz drágán és nem laksz jól. Na most 5-10 euróért azért szeretnék jól lakni. Magyarországon is ugyanez a helyzet, de otthon előbb laksz jól a kapott kajától mint itt. Ez a saját véleményem.  De egyet ettem 5 euróért Rahmfladen volt a neve ha jól emlékszem. Egy ilyen frissen kisütött tésztára, tejföl és rá piirított szalonna. Lehetett volna rá kérni, újhagymát vagy medvehagymát de én nem kértem. Drága és nem laktam jól, de finom volt. Azért vettem meg hogy kipróbáljak egy ilyen német jellegű kaját. Lángos jobb lol.

img_20240504_143641_586.jpg

img_20240501_152156_937.jpg



Viszont, rengetek különleges egyedi dolgot tudsz itt venni, amit máshol nem. Illetve talán máshol is be tudod szerezni ezeket a dolgokat. De ameddig nem láttad őket addig nem is tudsz a létezésükről. Szóval Auer dult aztgondolom kötelező mindenkinek aki Münchenben jár. Legalább egy tapasztalat erejéig.

Miket vettem. Nos a képen láthatjátok ezt a tányért ilyen erdei díszítéssel és gombákkal. Le volt árazva, mert volt rajta egy csöpp hiba! De! volt rajta egy másik hiba is. De a kis szemetek, az árcímkével ragasztották le. Na jó nem olyan nagy hiba, de basszus tudjátok ezzel a fehér árcímkével volt leragasztva otthon vettük észre :D
img_20240501_163622_261.jpg
Vettem fűszereket. Italian krauter. Salátába használom. Illetve paprikát a krumplis tésztához.

Vettem képeslapokat 50 cent néhány bontatlan több ezer képeslap közül lehetett választani hát jó sok időt el lehetett volna ott tölteni, úgyhogy csak random belemarkoltam a dobozba és kiválogattam párat. 

Illetve egy jó minőségű tárcát is vettem. A tárcának mindig újnak és hibátlannak kell lennie. Boszorkányság. De tényleg, akartam egy jót venni végre vettem is egyet. Hegedűt is megpróbáltam eladni sikertelenül. Viszont legközelebbi dulton ilyen lámpamintát veszek. (Utolsó kép!) Imádom! Fogadjátok szeretettel a többi képet remélem át jön a hangukat. 

img_20240501_134755_612.jpg

img_20240501_141413_595.jpg

img_20240501_145608_149.jpg

img_20240501_151135_054.jpg

img_20240501_151932_699.jpg

img_20240501_152156_937.jpg

img_20240504_142605_680.jpg

img_20240504_150555_049.jpg



N.Sz


Szólj hozzá