2024. máj 21.

Német ünnepnapok és Magyar ünnepnapok.

írta: Németh Szilveszter
Német ünnepnapok és Magyar ünnepnapok.

Néhány ünnep teljesen más itt Németországban mint Magyarországon. Gondoltam ötlet jelleggel elhozom ezt a posztot, hogy akit jobban érdekel, az komolyabban beleáshassa magát. Sajnos laikusként írom ezt a posztot és próbálom a lehető legkevesebb hibát elkövetni a poszt írása közben, de mégis érdemesnek tartom írni róla.

Van egy játék androidra az a neve hogy kvízkerék. Van egy kategória benne amiben mindig rossz vagyok ez pedig a jeles napok ünnepnapok kategória. Y-Z generációsként valahogy nekem ez nem megy. De észrevettem, hogy az "öregebbek" sokkal inkább képben vannak az ünnepekkel, ünnepnapokkal kapcsolatban. Például amikor anyámmal játszom ő szereti ezt a kategóriát én nem annyira. 

Itt nem gondolom hogy érdemes a két országot összehasonlítani. Amit észrevettem így laikusként, hogy több ilyen kereszténységhez köthető ünnep és munkaszüneti nap van. Amúgy az sem mindegy hogy mekkora hangot kap úgymond az ünnep, könnyen lehet hogy nekünk Magyaroknak is megvannak ezek az ünnepek de nem verjük akkora dobra. Illetve azt is észrevettem hogy nem minden ünnepnap van ugyanazon a napon. Ezek a mennybemenetelek itt a divatos ünnepek. Jó rosszul hangzik de tényleg. Jézus, Mária, Szentlélek. Amúgy ilyen tekintetben az Osztrákokhoz közel állnak. Közelebb mint hozzánk Magyarokhoz.

Itt egy kicsit nagyobb hangsúlyt kap az úgynevezett "Fathers Day" azaz apák napja. Nálunk sajnos ez az ünnep nem igazán kap hangsúlyt. Illetve nem kapott szárnyra. Pedig amúgy fontos lenne! Van anyák napja akkor legyen apák napja is.

Hazánkban minden év június 3. vasárnapján ünneplik az Édesapákat. Az Apák Napja magyarországi meghonosítására, egy alapítvány indított mozgalmat Miskolcon 1994-ben.

Hozzáteszem a májusfa állítás is nagyobb divat itt ahogy én azt észrevettem. A farsang meg egy egészen más dimenzió itt mint otthon.

https://www.smart-rechner.de/ferien/

Ezen a linken meglehet nézni az aktualitást és a munkaszüneti napokat.

Ezen a linken pedig a jeles napokat.

https://prezi.com/pusa1hy-qxve/nemet-jeles-napok/

N.Sz


Szólj hozzá