2024. jún 09.

Miben jobb a PTE mint a Regensburgi egyetem?

írta: Németh Szilveszter
Miben jobb a PTE mint a Regensburgi egyetem?

Ebben a posztban kifejtem, miért jobb a Pécsi tudományegyetem mint a Regensburgi egyetem. In medias Res bele is vágom mostani szokásomhoz híven. Fel lehetne tenni kezdetben a kérdést, hogy egy átlag hallgató számára mi határozza meg azt hogy egy egyetem jó. Bizony sok faktor és mint sok más ez a dolog is szubjektív. De összeállítottam pár számomra meghatározó dolgot amiket kifejtek ebben a blogposztban. A környezet, atmoszféra, hangulat.

1. Jobb környezet. Habár a Regesnburgi egyetemnek is van egy botanikus kertje a PTE-s szebb véleményem szerint. Maga az épület is szebb. Nem tudom lenne-e olyan valaki aki ezt megkérdőjelezné. Szóval a PTE-n jobb a hangulat. 

2. A menzán jobb a kaja. Sajnos a PTE-s étterem még mindig nagyon drága. Itt Németországban diákként olcsóbban ettem. Igaz a PTE-n általában finomabbak az ételek. Itt Regensburgban a menza borzalmas. 

3. A vizsgák. Itt Regensburgba az Isztanbuli egyetemtől és a PTE-s egyetemtől eltérően nem voltak megadva vizsgaidőpontok és nem lehet "választani" vizsgaidőpontot. Amikor a tanár úgy érzi felkészültetek, általában szemeszter végén akkor megiratja és nem szól sokkal korábban. Sajnos. PTE-n úgy van egy külön vizsgaidőszak. Itt a Regensburgi egyetemen nincs ilyen megoszlás hogy szorgalmi és vizsgaidőszak. A PTE-s rendszer jobb véleményem szerint.

4.  A kollégiumok. Erről írtam egy hoszabb posztot korábban. De elmondható hogy Pécsen a PTE berkein belül jobban működik a kollégiumi rendszer és az elhelyezés mint a REgensburgi egyetemen. Csak pár kulcsszó emlékeztetőül:
- Regensburgban a koliknál nincs portás
-300 Eurótól kezdődik egy szova.
- Nincsenek kamerák
- Rendes albérlethez hasonló szerződést kötnek veled
- Nincs áthelyezés egyik helyről a másikra. (nagyon nagy a verseny a kolis helyekért itt)
- Nagyon szeretnek levonni a depositból indokolatlanul


5. A programok és pályázatok és bulik. Mivel a PTE-n nincs külön programszervíz, mert ugye "nétív" (nativ) hallgatók vagyunk, de a szakestek nagyon jók szoktak lenni. 

6. Igaz Regensburg városa gyönyörű, ezért is választottam ezt a helyet, mégis Pécsre tenném a voksom. Nekem a Pécs adta mediterrán hangulat aranyozza be a hallgatói életem napjait.

N.Sz

Szólj hozzá