2024. jún 01.

Erasmus után Münchenben. Hol folytatom a nyelvtanulást..

írta: Németh Szilveszter
Erasmus után Münchenben. Hol folytatom a nyelvtanulást..

Még mindig itt vagyok Münchenben és fejleszteni kívánom a nyelvtudásom a nyáron, a munka keresés mellett. Pár nappal korábban elkezdtem nézelődni nyelvkurzusok után itt Münchenben. 

Találtam is egyet. És mivel a Német nyelvtanulás nagyon fontos az életemben, ezért be is fizettem egy újabb szuperintenzív nyelvkurzusra. A létező legintenzívebb kurzusra fizettem be. A jövőm úgy néz ki itt folytatódik. Illetve ha véletlenül visszakeverednék Magyarországra, otthon is egy angol és egy német nyelvtudással már lehetne boldogulni. 

A hely neve Speakeasy münchen. Az ára több mint 200.000 Ft volt. Azért a nyelvtanulás egy drága mulatság. Mindig eljátszom a gondolattal, hogy milyen jó lenne már egy karórát venni, vagy egy szép kabátot, esetleg elmenni nyaralni valahova, erre valamilyen változás következik be az életemben, és megint azt veszem észre hogy az edukációba nyomom a pénzem. Mondjuk nem bánom, biztos eljön majd az idő amikor majd tudok fókuszálni a vágyaimra de sajnos még nem tartok ott. Egyébként is az Erasmus úgy kielégíti szerintem az ember utazási kívánságait. Legalábbis egy időre biztosan. 

Nos, hogy is néz ki a kurzus? Könyvvel együtt volt 550 Euró. Hétfőtől péntekig napi 3 órában, személyes bejárással. A pénteki óra pedig online fog zajlani, aminek a neve beszédkurzus. Na most csoportos bejárós órák, maximális 20 létszámmal. Kíváncsi leszek hogy kik lesznek ott milyen lesz a korosztály.  Fél és egy óra között van az oda út. Tehát 1 óra oda 1 óra vissza. 3 óra bennülés plussz házi feladat. Nagyjából napi 6 órás elfoglaltság egy hónapon keresztül.

A Regensburgi intenzív nyelvkurzus A1.1-es szinten zajlott ez pedig A1.2 - esen fog, ami eljutatt az A2 szintre. Tudom ez a szint nem egy nagy sztár. De kitudja később hova és meddig jutok el. Na meg tartja a mondás hogy a tudást nem veheti el senki. Szóval jó dolog ilyen hasznosítható skilleket szerezni mint egy nyelv elsajátítása.

Most egy A szintű nyelvtudást általában sehol nem vesznek komolyan. Talán ha mosogatni megyek valahova előny? Valószínű. Annyi, hogy a semminél több. De szerintem a komolyan vehetőség a B től kezdődik nem? Én B1- B2 tőn angolból már elég jól mozgolódtam. 

Na ja ennyi, amúgy a kurzusok között van, esti kurzus, hétvégi kurzus, félintenzív, stb. Kb hó közepe vagy hóvége fele jövök majd egy élménybeszámolóval. Hogy miújság a nyelvtanfolyammal. Addig is itt a link ahol körülnézhettek.


https://www.speakeasy-munich.de/



N.Sz

Szólj hozzá