2024. jún 13.

További apró érdekességeim megfigyeléseim Németországból/ Münchenből.

írta: Németh Szilveszter
További apró érdekességeim megfigyeléseim Németországból/ Münchenből.

Na jó beírtam a googléba angol keresőszavakkal hogy German cultural differences or German subtle cultural differences. De annyira klisé mind egytől egyig. Érdekesebbeket lehet találni fórumokat olvasva, mintsem mindenféle PC blogokat vagy weboldalakat nézegetni.

Még akkor is ha azt írja az illető hogy több éve itt él. Mindenesetre én próbáltam olyanokat hozni  amik csak az én tapasztalatomból származnak. És ezek az ilyen kis apróságok amik feltűntek Szóval nem lesz szó a nyilvánvaló sztereotípiákról, hogy nincs humoruk meg hogy nem nézik el a késést ésatöbbi... 

Vágjunk is bele. 

1. Deuter Rucksach. Egy csomó emberen ezt a hátitáskát látom itt. Megnéztem a hivatalos weboldalon egyébként egy jó minőségű drága hátitáskáról van szó. De annyi Németen ez van hogy felfigyeltem rá.


2. A Törökök sokan vannak. Annyira nem meglepő. A legnagyobb etnikai bevándorlók itt. De elszigetelten élnek. Ők így kialakították a kis saját világukat itt. Annyira nem integrálódtak. Ami a Magyaroktól távol áll. 

3. A gyerekek rohadt hangosak és sok van belőlük. Sok a gyerek a kölyök a babakocsis nő. Metrón utcán buszon mindenhol. Számomra meglepő. Nem szeretem annyira amúgy. Szerintem Magyarországon nincs ennyi mint itt.

4. A kisgyerekek rollert használnak, mindenhol ott van. A gyerekek ilyen rollerrel járnak, háromkerekű kétkerekű. Itt ez nagy divat és le is támasztják sokszor odarakják a bicikli 

5. Elterjedt a Honeymelon, otthon nem igazán kapható, de talán láttam egyszer a LIDL-ben.

6. Sok ír van Münchenben és megvan a saját fesztiváljuk is itt.

7. A lederhosent nem viselik mindennap. Csak fesztiválokon sörkertben hordják. Egyáltalán nem a mindennapi viselet része. Nem is nagyon látni lederhosenbe öltözött embereket a mindennapokban.

8. A túrót itt sajtnak hívják. Frishkäse. Nagyjából. 

9. A névnek passzolnia kell a nemhez. Tehát a Magyarokhoz hasonlóan nincs olyan név ami kétnemű vannak női és férfi nevek de nem lehet a kettőt egymásnak adni.
Például: (Delphine ) Amerikai, Japán ( keiko), Olasz(Andrea). 

10. Sok a dohányos! Még mindig. Sokan dohányoznak nem feltétlen mondom azt hogy a németek, de úgy általános benyomásom az volt hogy bizony elég sokan cigiznek itt. De egy doboz cigi 10 euró.

13. Ahogy felöltöznek. Az idősebbek főleg. Nagyon hasonló öltözetük van. Az idős nénik itt kedvesebbek mint a magyar idős nénik. Legalábbis az utcán. Itt nem tapasztaltam ezt a tolakodást részükről mint otthon hogy mennek a buszra elől meg a gyógyszertárba és lökdösődnek meg harciaskodnak. 

14. A bevásárlókosárba itt is kell pénz. Érdekes mert Ausztriában azt tapasztaltam hogy nem kell pénzérmét beledobni és azt feltételeztem hogy itt sem kell. De na ja! Kell.

15. Nincs náluk kifli.

N.Sz

Szólj hozzá