2024. jún 24.

Pride hónap van. Miért jó a pride a google szerint?

írta: Németh Szilveszter
Pride hónap van. Miért jó a pride a google szerint?

Én egy kíváncsi típusú ember vagyok, néha szeretném úgy gondolni, hogy azért élek a világon hogy minél több mindent érzékeljek az engem körülvevő világból és minél több aspektusát megértsem. Azt gondolom, hogy több, teszem fel 2000 év alatt az ember nem sokat fejlődött filozófiai értelemben és a „nagy” filozófia kérdésekre nem leltük meg a válaszokat. Azonban a filozófiából rengeteg tudományág/diszciplína kivált az idő haladtával. Például az etika.

Na most etikai vonalon azért történt néhány fejlődés, rengetek etikai kérdés még mindig ott van az "asztalon" a mai napig, de a fejlődés gyakorlati szinten például olyan dolgokban nyilvánult meg, hogy manapság már nem tartunk rabszolgákat, nem nézzük le a feketéket, és nem taszítjuk ki teljesen a homoszexuálisokat és egyéb kategóriákat. Szerintem sokat fejlődött az emberiség, vagy inkább úgy mondanám jó irányba tart, legalábbis bizonyos országokban és bizonyos vonalakon, de mégis olyan helyeken ahol korábban nem így volt. Ez fejlődés.

Nos mindenesetre a pridenak van értelme. Az „átlag” ember nem is volt még pride-on és úgy alkot róla véleményt. Látja a TV ben vagy hall róla ezt azt. De az igazi tapasztalás az nem így történik. Az úgy történik, hogy nekem hiába mondja valaki, hogy ez meg az a film rossz, csak akkor alkotok róla saját véleményt ha már láttam. Szóval én bíztatok mindenkit, hogy menjen el a pridre, ne csak bulizni vagy nézni az embereket hanem tanulni és egy tapasztalatot szerezni. A pride nem csak arról szól amit bemutatnak több minden is van ott a hangulaton kívül. Egy interjút készítő ember a pridon pedig általában szereti összeválogatni a „leghülyébb” karaktereket mert a nézettségből él. A tv is nyilván a legkirívóbb arcokat mutatja. Na mindegy szóval a pride nem csak arról szól amit látunk vagy látattni akarnak velünk. Szexuális edukáció, a figyelem felhívása a védekezésre és a szexuális betegségekre, soha nem látott/halott közösségek megismerése, empatikus érzések elsajátítása. Nehezen értem, hogy érezhet valaki gyűlöletet az ilyen csoportok ellen. Mondjuk lehet egy irányított gyűlölet is hogy az emberek figyelmét eltereljék ugyebár fontosabb kérdésekről. Ez a gyűlölet amúgy ha intelligenciával párosulna akár irányulhatna tényleg ártalmas csoportok ellen, fegyverek, környezetszennyezés, és megannyi más munkálkodik.

„A pride növelheti önbecsülésünket is, és ezáltal csökkentheti az élettapasztalatokhoz kapcsolódó szégyenérzetet vagy bűntudatot. Mivel a szégyen és a bűntudat számos pszichológiai probléma lehetséges tudattalan kiváltója, a pride pozitívan befolyásolhatja mentális egészségünket.”
Ezt írta ki a google amikor beírtam angolul miért jó a pride.

N.Sz

Szólj hozzá