2023. sze 17.

Kiutazás Németországba. Mik a lehetőségek? Mennyibe kerül?

írta: Németh Szilveszter
Kiutazás Németországba. Mik a lehetőségek? Mennyibe kerül?

Több lehetőség közül is lehet választani ha Németországba (Regensburgba) megyünk Erasmus+ mobilitásra. Én általában a zöld utazás lehetőségét választom a támogatás miatt. Ami lényegében a repülő mentes kiutazást jelenti.

Marad tehát busz, vonat, autó,. A busszal való utazást sajnos személy szerint útálom. Ennek az oka, hogy általában nem olyan kényelmes, nehezebb mozogni, (pl helyet váltani) nincs mosdó, szemetes, nem lehet enni, és ha hosszabb útra megyünk sokszor ilyen benzinkutakon áll csak meg hogy tudjunk pisilni, vagy enni egy falatot. A csomagokat a busz aljába lehet elhelyezni, amit nem tudok adott esetben szemmel tartani, nem annyira csípem. Pihenni is nagyon nehéz rajta. Életemben 2-3 szor fordult elő ilyen éjszakás buszozás lehetősége, ami azt jelentette hogy este indultunk, és reggelre érkeztünk az adott helyre, na ja, az maga a katasztrófa. 

Most világát éli az úgynevezett "flixbus" tehát távolsági buszozás lehetősége országok között. Még soha nem próbáltam ki, egyszer lehet kipróbálom majd, csak azért hogy legyen egy ilyen tapasztalatom is. De elmondhatom, hogy nem szeretek buszozni, úgyhogy nálam ez a lehetőség nem volt ott a palettán.

Másik módszer a kiutazás autóval. Ehhez jól jön egy ismerős, vagy rokon aki jár ki Németországba, és adott esetben kivisz. Viszont nekem nincs ilyen. Azonban ha valaki ilyen lehetőséget választana annak ajánlom hogy lépjen be a Regensburgi magyarok csoportba, kettő is van belőle, és rendszeresen szerveznek és kínálnak fel helyeket az autóban. Nem tudom mennyiért, és hogy mik a részletei ennek, én nem ezt választottam. Talán majd egyszer.

Én a vonattal történő kiutazást választottam.
jegyek.jpg
Biztonságos, kényelmes, szeretem. Helyi szinten biciklivel szeretek közlekedni, hosszú távon vonattal. Tudni kell hogy okosnak kell lenni a jegyvásárlás alkalmával. Itt is érvényes, hogy minél előbb veszed meg a jegyet a vonatra az adott járatra annál olcsóbb, és minél inkább fogynak el a helyek a vonaton annál drágább. Kategóriákba van sorolva a történet. A jegyemen látható, hogy hónapokkal előbb vettem meg a vonatjegyemet, helyijegyekkel, így olcsóbban meg úsztam. Fontos dolog még, az amit nem rég tudtam meg! Mégpedig, hogy a kötelező helyijegy az Magyar találmány. Külföldi járatra nem kötelező megvenni.

Én azért vettem kettő 3 eurós helyijegyet is a biztonság és a megszokottság érzése kedvéért. Másodosztályra kértem a jegyet, ami lehet nem volt a legjobb ötlet, mert hatalmas bőrönddel megyek, remélem elférek vele és nem zavarok túlságosan senkit. Még egy okosság, hogy mindkét utazásomnál kettes helyen ablak mellé kértem a jegyemet, mert úgy szeretem, hadd nézelődjek. :) Lehet ezt is kérni, mert amúgy nem mondják, csak adnak egy jegyet. A jegyet ki lehet forinttal és euróval is fizetni 380 Ft/1 euró árban váltják. Összesen fizettem: 13.680 forintot a kiutazásért, ami 35,70 Eur. 
Ehhez jön még egy 10 Eurós taxi díj, vagy pedig egy buszjegy az állomástól az egyetemig, és onnan esetleg a szállásomig, ami még nem tudom hogy hogy lesz. Úgyhogy az 50 eurós támogatás nagyjából lefedi ebben az esetben az utazási költségemet zöld módon. Isztanbulba nem tudta fedezni, de azért ott is jól jött! 

N.Szilveszter

Szólj hozzá