2023. nov 15.

Mit reggeliznek a Németek? Kreatívak a konyhában!

írta: Németh Szilveszter
Mit reggeliznek a Németek? Kreatívak a konyhában!

Lila reggeliző hely itt Regensburgban. Túlértékelt?

Felmerülhet a kérdés mit reggelizik a magyar és mit a német? Kicsit olyan homályos a kérdés, ez a poszt most ilyen találgatós, filozofálós lesz tehát nem kell készpénznek venni az itt leírtakat, de egy jó iránymutatónak talán lehet használni. Ugye tudjuk minden szokás háztartásonként változik, de azért megosztom az eddigi észrevételeimet.

Én általában szeretek valamilyen édeset enni reggelire. Na most amit talán olyan kicsit tipikusnak mondanék amit se Törökországban se itt nem nagyon vettem észre az a kolbász, tepertő, hegyeserőspaprika, zsíroskenyér, pálesz. A boltokba nincs is ez a Magyar hegyeserős zöld paprika. Why? Na most a Német anno annyira nem volt vevő annyira a keleti kajákra anno száz éve, a Magyar meg a Törököktől megkedvelte a paprikát, Európán belül, de Nyugat-Európában már annyira nem menőek ezek a zsíros túl fűszeres dolgok. Na persze már itt is elterjedtek ezek a trash fastfood Török dürüm, kebab és társai...  Na meg a Hamburgerek. Itt Hamburgernek is mondják nem hámburgernek. Hamburg miatt. Lol

Amit talán így magyarosnak lehet mondani, de biztos van aki jobban tudja. Meg hát a hidegtál. Egy Német és Magyar hidegtál szerintem különbözik. Most persze hasonló, de amit észrevettem hogy a Németek "szeretnek" játszani a gyümölcsökkel a tányéron nagyon kreatív módon. Kicsit egzotikus stílusban. A másikat egy háztartásban ettem.

img_20231114_125556_702.jpg

img_20231025_201005_643.jpg



Na most a Magyarok is kolbászrajongók, bár mi a sültkolbász és szárazkolbász téren játszunk... Hmm a jó finom Magyar sültkolbász de hiányzik a Pécsi piacról/vásárcsarnokról mustárral. Ez volt amúgy állítólag Deák Ferenc kedvenc étele is. Itt Németországban a Wurst szintén nagy kultuszt kap. Na most az is játszik, hogy itt Németországon belül milyen régióban milyen Wurstot preferálnak. Itt például bajoroszágban a Weisswurst elég tipikus.

img_20231008_155729_417.jpg

img_20231008_150344_053.jpg



 Weißwurst is a traditional Bavarian sausage made from veal and pork. It is usually served with sweet mustard, a pretzel. Bratwurst is a grilled pork sausage that is often served with sauerkraut and mustard.

Na most én is megcsináltam itthon, nem rossz, de nekem a bratwurst eddig a kedvencem. Szóval Weisswurst azt mondják reggelire kell enni, van hozzá egy tipikus mustár ami nekem savat csinált, a Wurstot pedig úgy kell enni hogy lehúzod előtte róla a héját.

Mit esznek még? 

Na most ja, itt Németországban rengeteg fajta kenyér közül lehet választani. Nekem ezek a hagymás kenyerek jönnek be, viszont ezek nem jók például lekvárral. Mindenesetre perec vagy zsemle vajjal, lekvárral menő nem túl tipikus. Esznek még müzlit, hidegtálat, ahogy írtam kicsit más stílusban gyümölcsökkel pl.  

Amit még nem próbáltam: A Liverwurst vagy németül Leberwurst egyfajta májból, sertéshúsból és fűszerekből készült kolbász. Németországban népszerű reggeli termék, és általában kenyérre vagy zsemlére kenik. A májhurtát gyakran mustárral és savanyúsággal tálalják.

De próbáltam már: A Butterbrezel egy puha perec, amelyet vajjal töltenek meg. Dél-Németországban népszerű reggeli étel, és gyakran kávéval vagy teával tálalják. A perecet általában félbevágják, és fogyasztás előtt megkenik vajjal. Ezt amúgy meg tudom venni az egyetemen sok tanuló egy olcsó opcióként megveszi és egy kávéval gyors olcsó reggel indító. Érdekes hogy hasonló kicsit a török simithez. Csak itt Perec nem az a kör formás dolog.

Van még az egyetemet hát persze a LEberkase szendvics. Ja Leberkase. Se máj se sajt nincs benne de finom. Tipikus Német fastfood. Zsemlébe bele egy vastag szelet mindennélkül. Persze van olyan változata is amibe van ez meg az.

Itt egy link akit komolyabban érdekel:

https://www.blackforestfamily.com/travel-in-germany/discover-the-delicious-world-of-traditional-german-breakfast-from-pastries-to-drinks

Nos ennyit erről.

Na ja, a Lila kaffe itt voltam kétszer Regensburgban mert elég jó értékeléseket kapott, de lehet tök más profil miatt jó a hely mindenesetre én nem megyek többször. Itt ettem ezt a "Német Reggelit" 14 Euróért... OMG elég drága és nem ért annyit, persze nem volt rossz, de na akkor is. Ettem itt egy hamburgert is 7 euróért.. ja ez is olyan volt hogy oké finom, de nem kétszer, de legalább ettől teljesen jól laktam kb 6-7 euróért.

img_20231103_195048_222.jpg

img_20231031_140412_917.jpg



N. Szilveszter


Szólj hozzá