2023. nov 19.

Regensburgi egyetem kantin. Elég rossz, de vannak jó alternatívák.

írta: Németh Szilveszter
Regensburgi egyetem kantin. Elég rossz, de vannak jó alternatívák.

Hogy működik itt a kantin? Milyen ételeket szolgálnak fel? Mennyibe kerül? Miért nem olyan jó? Ezeket a kérdéseket fogom megválaszolni ebben a blogposztban, természetesen képekkel fűszerezve.

A képek elég becsapósak lesznek, egyrészt azért mert általában a legjobb kajákat fotóztam csak le, illetve azért is mert a látszat elég sok esetben csal. Értem ezalatt azt, hogy esztétikailag jól néznek ki az ételek, de a legtöbb esetben elég íztelenek és nem túl jó minőségűek. Tisztelet a kivételnek ritkán ki lehet fogni egy egy finom fogást. (általában a snitzelek jók)

Arra a kérdésre válaszolva hogy hogy működik, röviden és tömören van egy időszak amikor lehet menni a menzára. A Student ID kártyádra tudsz a bankkártyádról pénz tölteni, és azzal lehet fizetni a menzán. 3 árkategóriában lehet étkezni, ez azt jelenti hogy van néhány kaja és mindegyiknek más az ára, általában a legdrágább a legjobb. Csak egy példa: Legolcsóbb pl egy tészta valamilyen nem túl jó, olcsó mártással, Snitzel krumplipürével legdrágább. Függ az ár még attól, hogy ki vagy. Tanuló, dolgozó, vagy külsős vendég. Ebben a sorrendben növekszik. Itt egy fotó ahol látni lehet az árakat.
img_20230914_113927_668.jpg

Elég nagy figyelmet fektetnek erre a vegán, vegetáriánus filozófiára, általában normál étkezőként számomra ezek ehetetlenek. De amúgy változatos annak ellenére hogy íztelen mind. És mivel mindig kell hogy legyen az általában 3 felszolgált "Main dish" közül egy vegán, így számomra általában csak két választás volt.

Én személy az intenzív nyelvkurzus miatt ugye korábban érkeztem, és mivel olyan intenzív volt, és csoportosan mentünk menzázni, kb két hétig intenzíven próbálkoztam a menzával. Ez az idő pont elég is volt, hogy totál kiszeressek belőle. Na meg ahogy elkezdődött a szemeszter, olyan mértékű sor áll sorban ezért a nem túl jó kajáért, hogy elköszöntem szépen a menzától.

Ezután otthon főztem és elpakoltam ebédre, vagy szendvicseket csináltam és Perecet ettem. Két menza is van, az egyiket egy kicsit jobbnak mondják a másiknál, mindkettő az egyetem területén van az ételek ugyanazok. De szerintem egyik sem jobb a másiknál a tapasztalataim alapján.

Akkor milyen jó kajákat lehet mégis enni? Szendvicsben és süteményben nagyon jók az egyetemen azt kell mondjam, tehát ha arra járok ezt az opciót választom. Külön helyen, épületben lehet megvenni. Illetve a perecek is nagyon finomak. Kicsit olcsóbbak is mint a menza, de inkább veszek kettőt és megeszem, árban ugyanott van és jobb az élmény :) 

img_20230925_122420_627.jpg

img_20230914_114303_031.jpg

img_20230913_115031_443.jpg

img_20230908_132359_643.jpg

img_20230906_115955_679.jpg

img_20230906_115953_282.jpg

img_20230906_115635_112.jpg

img_20230906_115633_331.jpg

img_20230906_115630_732.jpg



N.Szilveszter

Szólj hozzá