2023. nov 25.

Kisebb célok megvalósítása Eraszmusszal. Német óramárkák. Egyet le is vadásztam eBayen.

írta: Németh Szilveszter
Kisebb célok megvalósítása Eraszmusszal. Német óramárkák. Egyet le is vadásztam eBayen.

Az elmúlt két három évben elkezdtem komolyabban foglalkozni az órák, különösen a karórák világával. Annyira nem lettem szakértő, de azért egy kis szeretet él bennem az órák világa iránt. Ahogy annak idején Törökörszágból is például egy ezüstgyűrűt, innen Németországból is valamit, valami hosszan tartón szeretnék magammal vinni majd ha vissza térek Magyarországra. Úgy döntöttem veszek egy Német karórát. Természetesen anyagi vonalon nem vagyok annyira eleresztve, de eBayen használtam sikerült beszereznem egy Zeppelin német karórát.

Sajnos egyszer majd ha lesz pénzem felújítom, mert igaz "olcsó" volt, de a szíj nagyon elhasználódott és az üveg elég erősen karcos. llletve az automata szerkezet, működik ugyan, de egy szervízt megér. Úgyhogy egyszer ha lesz pénzem, még egyszer ennyit szerintem rá kell költenem. De mindenesetre élvezem ezt a folyamatot. Van egy órás Pécsen akit ismerek, és tud benne segíteni, illetve a szíjat is olyasvalakitől szerzem be, aki megrendelésre készít óraszíjakat. Drágán, de gyönyörűeket. Valami ilyesmire gondolok magamnak. Strucc, kígyó, rája minden van. 

401767899_2062109377458995_3611890824870718188_n.jpg

404993763_2066256753710924_4746069880408428921_n.jpg

Nagyon rövid gyorstalpaló az én tollamból: Természetesen az általam leírt dolgok szubjektívak, de most az én véleményem következik. Az órák ára nagyon sok mindentől függ, általánosságban elmondható hogy az automata szerkezetes órák drágábbak mint a quarz szerkezetes órák. Ami egyébként érthető az automata óráknak úgymond lelke van, a kéz mozgására működik (de fel is lehet húzni némelyiket) egy mérnöki mestermű, sok esetben több alkatrészből áll össze mint egy autó, és órásmesterek rakják össze.  A quarz szerkezetek pedig hát ja elemmel működő gép, vagy sorozatgyártásban készített nem túl drága működtető "motorja" az órának. De vannak komolyabb svájci quarz szerkezetek is!

Automata kevésbé pontos, ha nem hordod mindennap óraforgatóra is szükség lehet és érzékenyebb a szerkezet benne. A quarz pontosabb, és kevésbé érzékeny. (Egyszer állómagasságból leejtettem az automata órámat a szőnyegre és elromlott.) Úgyhogy én a quarz órák fele is hajlok. A zafírkristály üveg ( nem lehet megkarcolni) a prémium órák tulajdonsága... talán még mai napig is. Drágábbak. Na most az előállítási költségük hmm érdemes utánanézni, hogy jó ár érték arányban vásároljuk meg a karóránkat. 

Úgyhogy ennyi. Itt most felsorolom a kedvenc német óramárkáimat melyek belobbantották az érdeklődésem, és egyszer talán majd sikerül is beszereznem belőlük párat. Itt most a számomra esztétikus darabokat mutatom be. 

Zeppelin: Ezt sokan ismerik elég híres német óramárka, Magyarországon is erőteljesen jelen van. Ez az amit megrendeltem és felújítani kívánok.
s-l1600_1.jpg

Sternglashttps://www.sternglas.de/collections/

Ez a kedvenc modellem ha Sternglassról van szó. Vékony, elegáns, minimalista a quarz szerkezetnek köszönhetően halálpontos. 200 Eur

kepernyokep_2023-11-24_172526.png
Elysee: Nem túl ismert, annyira nem is népszerű de azért elég jól néz ki és nem az a méregdrága kategória. 200-500 Eur
kepernyokep_2023-11-24_174431.png

Junghans: 1000 Eur körül
ttss.png
Archimede: 1000 Eur körül

aarchimede_1950-4_gr_livemqcgg48lya5ne_800x800.jpg
Nomos: 2000-3000 Eur. De azért elég komoly.

kepernyokep_2023-11-24_191911.png
Alexander Shorokhoff: Brutális órái vannak. Messze van a hétköznapitól igazán művészi, formabontó, és különleges anyagokat használ például gyöngyház számlap. Művészi alkotás a csuklón. A képek magukért beszélnek.

ffggh.png

tzzt.png

tzzzzu.png

aaaa.png



A végére hoztam egy prémium kategóriás exkluzív luxus márkát. A.Llange und Söhne. Több tízezer eurós óráik vannak, persze prémium tulajdonsággal valódi arany tok, zafír kristály, precíz automata szerkezet stb..
tttt.png
N. Szilveszter

Szólj hozzá