2023. dec 27.

Milyen a sör Németországban? Csak a magyarnak lehet rossz sört eladni?

írta: Németh Szilveszter
Milyen a sör Németországban? Csak a magyarnak lehet rossz sört eladni?

Milyen sört iszik a német? Avagy alkoholos italok amiket kipróbáltam.

Ebben a posztban bemutatom milyen söröket próbáltam ki eddig tt Bajorországban. Az egyik hibám az volt amikor utaztam ki Németországba volt egy olyan gondolatom, hogy: Ohh hát a németek szeretik a sört, hát viszek ki nekik kóstolás céljából pár magyar sört.

Nagy hiba volt. Egyrészt nem részesült olyan pozitív fogadtatásban. Nem a jó söreinkről vagyunk híresek mint kiderült számomra. Tehát egyrészt nekik nagyon sokfajta és sok jó sörük van, de a helyzet az, hogy ezt általában tudják is. És igen jobbak a sörök kint, mint itthon. Tehát annyira nem értékelik a sört mint ajándékot. A pálinka/rakija sem annyira az ő italuk. Kapható persze de nem populáris. Úgyhogy ne vigyetek nekik sört, az ő szájízüknek nem lesz finom. Egyébként kíváncsi leszek, nekem hogy fognak ízleni a magyar sörök, miután visszajövök majd Németországból. Ezt így zárójelben.

Vigyetek inkább magyar borból egy kicsit jobb tokajit. Az különleges és finom. Habár, ugyan találtam egy nagyobb Rewe-be egyetlen egy fajta tokajit, tényleg jó és nívós ajándék. Piros arany és erős pista szerintem megint nem az ő világuk, és túl sósnak fogják találni. Így utólag azt mondanám kalocsai első osztályú édes paprika por és tokaji.

No de térjünk vissza kicsit az alkoholos italokhoz. Nézzük a söröket. Nagyon sok fajta van, az egész sör kultúráról lehetne írni még külön posztokat. Sör automata a kollégiumban, az egyetemen mindenhol jelen van. De most leírom így hétköznapias módon, úgy az átlag közvéleményt ha lehet így fogalmazni. Szóval sör. Bemész a közértbe milyet vegyél le?

A közvélemény, illetve amit hallottam és többé kevésbé egyetértek, hogy az Augustiner az egyik legjobb. Van belőle Helles, azt szinte mindenhol meg tudod belőle venni. Van belőle az export változat az 5,4 fokos de nagyon finom. Illetve a legritkább az Augustiner Weissbeer. ( Weissbeer olyasmi mint nálunk az IPA) Korrekció: nem olyan mint az IPA hanem az búzasör. Nekem a kedvencem az Augustiner Weissbeer. Azért ritka, mert nem minden közértbe található meg. Szerintem jó még a Erdinger és a kneitinger. Regensburg söre a Bischof sem rossz amúgy, de szerettem még a paderborni sört is. Illetve adlersberg söre is egyik kedvencem. Ha van kedvencetek írjátok le kommentben.

Az egyik legroszabbnak mondják a Löwenbraut, ami itthon egy egész jó, normál sörnek számít, az én fogalmaim szerint. De például ilyen sörök mint Rákóczi, Deep, Fish-fash, magyarok söre, arany ászok. Ilyesmit nem lehetne eladni egy németnek ebben biztos vagyok. 

Végül jöjjön pár kép, főleg a hangulat kedvéért.

img_20231007_205046_428.jpg

img_20231208_201149_552.jpg

img_20230919_131956_025.jpg

img_20230914_212242_952.jpg

img_20231216_183346_260.jpg

img_20230908_185722_680.jpg

img_20231208_201149_552_1.jpg

img_20230921_162934_172.jpg

img_20230908_185715_140.jpg


N.Szilveszter



Szólj hozzá