2024. már 10.

Milyen a német ember? Saját tapasztalatok.

írta: Németh Szilveszter
Milyen a német ember? Saját tapasztalatok.

Ebben a posztban leírom, hogy milyen a német ember, miben különbözik a magyartól. Annyi, hogy fél éve vagyok itt, ez ennek a posztnak a megírása szempontjából előny is és hátrány is. Hátrány, mivel nem túl sok idő, és túl sok németet nem ismerek. Előny, mivel eddigi életem során soha nem volt dolgom németekkel, friss az élmény, és amikor idejöttem ezek a kis nüanszok ezek a dolgok megfogalmazódtak bennem, hirtelen lökettel, és nem volt időm hozzászokni, ezért a friss élmény jegyében tudok róla írni.

Persze fogadjátok fenntartással ezt a posztot, de aki a leírtakra így ráismer... hogy húha... akkor már megérte létrehozni ezt a posztot. Most a jószokásomtól eltérően nem felsorolás jelleggel írom meg ezt a posztot hanem kicsit sztorizgatósan.

Nem bíznak ebben az önkiszolgáló autómatában a szupermarketekben. (hozzáteszem, saját vélemény szerint jogosan én is útálom, etikai szempontból sem használom őket, igenis legyen pénztáros, ne szűnjön meg egy újabb szakma). A legtöbb szupermarketben az emberek sorban állnak, és mindig van hely ezeknél az automatáknál. Magyarok sajnos, többet használják. De egyszer kipróbáltam. Itt úgy működik hogy fizetsz megkapod a blokkot azon van egy QR kód amit beszkennelsz és elhagyhatod az ezeknek az automatáknak a létjogosultságára létrehezott "termet".

Előbb dobnak ki az utcára jó minőségű dolgokat. Általában egy kartondobozt kiraknak a ház elé vagy a sétálóútra és ha valakinek kell belőle valami elviheti. Egy magyar nem dob ki hamar használható dolgokat általánosságban úgy gondolom. Csak egy példa így szereztem egy sajtreszelőt. Bánom már, de jó lett volna ide blogba a poszt, hogy ami használt sajtreszelőt anyám adott félig rozsdás, hogy hozzam ide, illetve az a sajreszelő amit az utcán találtam "kirakva". Na ja.. 

Többet mosolyognak. Van amúgy szerintem egy mély, deep oldaluk is, de úgy általánosságban a polgári életben többet mosolyognak a magyaroknál és jobb kedvűek. Talán érthető, a magyarok keserűbbek szerintem. De a történelmünk és az etnikumunk is más.

Nem feltételeznek alapból rosszat. Na most lehet nekem furcsa. Olyan jó lenne ha valaki értené ezt az érzést :D Betartják a szabályokat. Nem mennek át a piroson, nem sétálnak a füvön hanem a járdán, nem bliccelnek szelektíven gyűjtenek. (pl fél év alatt tegyszer láttam ellenőrt buszon) (Illetve zöld üveg megy a zöld szemetesbe a barna a barna szemetesbe, mégha utána totál összeöntik őket a szemetes konténerbe akkor is) Kicsit nehéz róla írna. Jobban megbíznak a szolgáltatásokban illetve az emberekben, de mondjuk hivatalos ügyekben nagyon sokat papíroznak, a szóbeli megállapodásnak annyira nem hívei. Az utcakép alapból is jobb. Pécsnél és Pest bizonyos részein meghatározóan nekem GYMS megyeiként annyira nem mérvadó.

N.Sz

Szólj hozzá