2024. már 16.

Mit vigyél haza Németországból. Jelszó: Olcsó de minőségi. Az ajándékozásról.

írta: Németh Szilveszter
Mit vigyél haza Németországból. Jelszó: Olcsó de minőségi. Az ajándékozásról.

Hamarosan véget ér az Eraszmuszos utazásom itt Németországban, és ebben a posztban összeszedtem néhány ajándékötletet amit ajánlok, hogy vigyetek haza Németországból. A lista persze nem a tipikus internetes lista lesz ahol a gazdag turisták, akik kimennek Németországba megvesznek mindent ami tetszik. A kuku órától kezdve a mindenféle szuvenírshopos cuccig.

Pár szót az ajándékozásról. A szubjektivitás jegyében írom. Én mindig szeretek egy kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni bele. Nem szeretem azokat a rokonokat vagy ismerősöket akik semmilyen, vagy csak minimális erőfeszítést tesznek az ajándékozásba. Hogy fogalmazzam meg. Az valahogy "érződik". " Csak legyen valami" "legyünk túl rajta" satöbbi.
Második oké nem vagyunk gazdagok, de ne a legolcsóbb dolgot vedd meg. Mindenki jár közértbe nagyjából mindenki tisztában van az árakkal, és a minőségi termékekkel.  Az olcsó boroktól és a sz.r házipálinkákkal meg vodkákkal van tele a padlás, és nem szimbolikusan értem hanem tényleg. Most egy regionális jó bor az más kategória. Ahogy minden alkalommal kapom a közértes tusfürdőt meg a dezodorokat amik szerintem már 3 kézen áthaladtak ha értitek :D Ezek amúgy is olyan dolgok, amiket szeretek jobbára magamnak megvenni. Úgy ahogy a ruhákat is. Ajj de utáltam egészen kisgyerek korom óta ruhákat kapni. Inkább kapjam meg a pénzt és vegyem meg magamnak ami tetszik az jobb dolog. 

A harmadik amit utálok ezek a drága szuvenír termékek. Unokatesóm Rómában járt és vett egy Olaszos pólót és egy Rómás bögrét. Persze aranyos kedves és örültem is neki, de funkcióját tekintve tele vagyok bögrével és pólóval. Jobban örülök egy kávénak vagy bonbonnak, kolbásznak. Akárminek amit szeretek csak Olaszországból. Szeretem továbbá a kézzel készített ajándékokat. Ez szintén indikálja hogy valaki tett bele egy kis erőfeszítést. Szeretem az élmény ajándékozást is. Masszázs, fürdő belépő, utazás, vagy akármi.

Na ennyi bevezető sztori elég is, talán sok is. De nézzük mit viszek én haza Németországból. Először is tudom nem vall sok kreativitásra és kinyírja a meglepetést ( ha valakinek ez fontos) de sok esetben megkérdezem ki mit szeretne. Persze a legtöbb esetben nem kapok konkrét választ, de aki ad konkrét választ attól megkérdezem később is. Az átlag válasz: Ne költekezz, nem kell semmi, csak te kellesz. Aztán mindenki döntse el maga mi van az ehhez hasonló válaszok mögött. Na de tényleg elég. Jöjjön a "lista".

Én viszek haza egy 2 literes sörös korsót. Persze piacokon beszerezhető otthon is de király elmondani hogy Németországból van, és Magyarországon nem divat a 2 literes korsó. Vehettek egy literest is, és az még menőbb ha van rajta ilyen tipikus "fedél" ami olyan németes. Funkcióját tekintve nem engedi a sört elpunnyadni. Brutál drágák szuvenírshopokban. 50-200 Euróig is terjed az áruk. (lásd fotó lejebb) Amúgy nem mondom hogy ne menjetek szuvenír shopokba, ötletbörzének nagyon jó. De keressétek a secund hand shopokat "Gebraucht" ott 2-3 euró körül megkapjátok az amúgy jó drága korsókat.

Alkohol. Valami jó minőségű, a németeknek nagyon jó kraüterlikőrjeik vannak, és sima likőrökből is széles az arzenál. Sörük is sok jó van, ha autóval jöttök mentek, vigyetek sört amúgy bőrönbe elég nehéz. Augustinert javaslom. Én mindenesetre viszek egyet. Én például Bailoni Marillenlikör-t veszek haza a mamának, mert ilyen finom és jó minőségű likőrt még sosem ittam korábban. Amit amúgy Ausztriában több helyen meglehet venni, itt nagyjából az EDEKA-ban lehet. Plussz egy Mon Cheri!
bailoni.png

Valami az itteni szupermarketből. Valami regionális kaja. Itt bajorországban keressétek a bajor zászlós termékeket.
Egyébként secret tip: Ha Regensburgba mentek, Regensburgnak is van saját söre és saját kraüterlikőrje. Apotheketban tudjátok megvenni! Valami Münchenből a Viktauienmarkből. Tea, Fűszer szintén jó ötlet.

Amúgy a netre beírva is találni pár jó dolgot, például vigyetek haza egy darabot a berlini falból. Lol.

Magyarország nincs messze az utazás napján valamilyen szendvicset, kenyeret is vihettek magatokkal! Fekete kenyér, perec, Leberkäse szendvics. Valami friss! Mindig jó valami azonalli élménnyel megérkezni. Én a florentint ajánlom!

A legfontosabb zárómondat: Gondoljatok arra a barátaitok ismerősötök családotok mit szeret és azt vigyetek innen Németországból, lehet tea, fűszer, animecuccok, hűtőmágnes, bélyeg akármi.. Nem kell feltétlen bedőlni a szuvenírshopoknak azok tipikusan külföldieknek létrehozott létesítmények. 

A képeket én fotóztam szuvenírshopokban hátha valaki kedvet kap.

img_20240311_101246_587.jpg

gift1.jpg

gift2.jpg

gift3.jpg


N.Szilveszter

Szólj hozzá