2024. ápr 07.

Ne költs nyelvtanárra! Módszerek amivel ingyen tanulok.

írta: Németh Szilveszter
Ne költs nyelvtanárra! Módszerek amivel ingyen tanulok.

Sokat lehetne írni a nyelvtanulásról. Az én véleményem az hogy nincs semmilyen csodamódszer és nincs "szuper tanár". Sajnos hosszú idő és szorgalom kell hozzá, tehát konzisztensen foglalkozni kell vele. Mindenesetre a nyelvtanítás és nyelvtanulás nagy biznisz. Privát nyelviskolák, online nyelvtanfolyamok satöbbi. 

Ha valaki elkezd egy nyelvet tanulni nehéz megúszni, hogy idő és pénz befektetése nélkül érjen el sikert. Milliós összegeket rúg egy nyelvizsgára való felkészülés tanárral, magániskolával. De persze függ mindez attól hogy ki milyen szinten áll. 

Ebben a posztban összeszedtem, hogy milyen módszerekkel tanulok németül szinte költségmentesen. Amik ingyenesek. Jobbára. 

1.  Szókártyák. Brutál drága. Vettem magamnak egy ilyen műanyag dobozt itt a Németeknél ( talán máshol is) úgy hívják krokodil. Illetve vettem ilyen "mini jegyzeteket" amikre rá tudom írni németül szavakat hátuljára pedig a magyar megfelelőjét. Na most egy gond lehet hogy a szókártyával történő tanulásnál ugye a szókártyán ott van a kép is. A kép fontos mert segíti a szavak berögződését, mert vizuálisan is jön az "input". De a szókártyákat, a szavakat akár te magad is kinyomtathatod, vagy rajzolhatod, a lényeg hogy teremts mellé "valamit". Hidd el könyebben megjegyzed.
1000053967.jpg
2. Youtube videók. Ez pont az oka annak, hogy legjobban youtube videókból és filmekből lehet szerintem nyelvet tanulni. Hallod is, látod is, (képként és leírva is) ismételheted is. Keressétek meg a számotokra legjobb youtube csatornákat és hajrá. Keresésnél fókuszáljatok a vizuális, illusztrációt bemutató videókra.

3. Könyvek. Nem tudom miért de így a tanulmányi karrierem során azt vettem észre, hogy mindig ezek a nyelvkönyvek a legdrágábbak. Na ja 20 éve így van. Töltsétek le ncorról vagy máshonnan a könyveket. Ha nincs meg keressétek használtan. (ezeket használom, ezek kellett az intenzív nyelvkurzushoz Regensburgban)
1000053865.jpg
4. Közösségi média. Én csak Facebookon és instagrammon vagyok fent de bekövettem egy csomó német nyelvvel foglalkozó oldalt így ha már csak rámegyek körülnézni valamilyen szó vagy valami evvel kapcsolatos szembe jön velem. Ez is jó módszer. Későbbiekben telótokat is átállíthatjátok az adott nyelvre.

5. Mobil appok. Nekem ezekkel mindig az a bajom hogy nem ad olyan átható tudást mint amit várnék tőle. De mivel van pár Xeropan, Dulingo meg ezer más, érdemes egy próbát tenni velük. Addig is foglalkozol a nyelvvel. A minimális is több a semminél.

6. Anyanyelvi beszélő. Ez tud a legtöbbet dobni a nyelvtanulásodon. Kijavít, kimondja a szavakat. Nagyon kezdő szinten annyit nem tud nyújtani, de engem B1- ről C2- re elvitt anno az Amerikai barátom.

N.Sz

Szólj hozzá