2024. ápr 15.

Hazautazás Magyarországra. Vonattal? Milyen volt az utam.

írta: Németh Szilveszter
Hazautazás Magyarországra. Vonattal? Milyen volt az utam.

725bb1ead5eaafa767fdde32d73dc4a7.pngNos vége lett az Eraszmusznak. Végre haza utaztam. Megvettem a jegyet hazafele. Olyan kb 20 ezer forint volt. Érdekes ha Magyarországról veszed meg Münchenbe olcsóbb. Ha a DB oldalon (DeutschBahn.de) valahogy  mindig drágább. Meg lehet amúgy venni Magyarországról is? Például München- Győr valamilyen magyar oldalon? Ha igen írjátok meg légyszi.

Mindenesetre Magyarországról minden nap kb két óránként jár Pest- München közvetlen járat, átszállni sem kell. Regensnburgba is lehet így menni, München aztán mész Regensburgba. Amúgy meg Regensburgba is megy vonat kb 1 másfél órás bécsi várakozással. Az sem rossz először úgy mentem.

De egyébként hallottam, hogy Pécsen valami repülők indulnak 50 Euróért Münchenbe és Máltára is? (majd utánanézek). Egyszer majd kipróbálom.

A vonat kényelmes sajnos a korábbi funkciója ha a DB oldalon rendeltem meg hogy kiválaszthatom a helyemet, megszűnt és random adja a jegyet/helyijegyet. Jajj csak ne anyuka apuka síránkozó gyerekkel. Ha ilyen történik mindig jó csúnyán nézek az egész családra hogy megértsék miről van szó. Általában kettes fülkében a csendes zónába kérem a jegyemet, menetiránnyal szemben, ha van lehetőségem választani. Ha nem online veszem meg a jegyet hanem jegypénztárban, általában van lehetőségem választani ezt-azt. Persze csak ha kérem! Maguktól a jegyárusok nem szokták felajánlani.

Az első osztályt még nem próbáltam, elég nagy a különbség árban, úgyhogy nem döntöttem így. De egyszer tuti megveszem első osztályra mondjuk 5000-10.000 rel drágábban, csak hogy tudjak írni róla és legyen egy ilyen tapasztalatom is!

Aznap mielőtt elindultam, vettem még ilyen friss cuccokat. Például bajor pereceket meg egy sört hoztam haza, hogy a család azonnal egyen igyon valamit. Illetve készítettem magamnak otthon még pár szendvicset az útra. kb 5-6 órás út. Olvasmányt is lehet venni az útra, illetve töltöttem le pár új zenét. A zene fontos hátha valaki szerencsétlen lesz és hangos, kiabálós utazóközönséget kap.

Ja meg a közvetlen vonat Münchenből menetiránnyal jobb oldalra vegyétek meg a jegyet ne baloldalra ahova én kerültem mert kb semmi kilátás nem lesz, de jobb oldalt nagyon szép osztrák kilátásnak lehettek a részesei.

Ennyi.

N.Sz

Szólj hozzá