2024. ápr 20.

Törökország vs Németország. Törökország jobb? Istanbul vs Regensburg. (Erasmus+)

írta: Németh Szilveszter
Törökország vs Németország. Törökország jobb? Istanbul vs Regensburg. (Erasmus+)

Szóval vége lett a szemeszteremnek. Igen a cím elég sokat mondó, ugyanis sok tekintetben utólag Isztanbul jobb volt mint itt Regensburg Németország. Meglepő lehet sokaknak. Ezt fogom kifejteni ebben a blogban. Olvassátok szeretettel.

Bevezető:

Az ember általában hajlamos leértékelni magát. Főleg ha belekeveredett az akadémikus atmoszféra sötét mélységeibe. Ugye az egyetemen már hallgatóként senki nem számít különlegesnek. Persze van kivétel. Van is a mondás: Ahol mindenki szuper ott senki nem lesz az. Hihetetlen családból az idézet a főgonosztól.
1700527256693.jpg

Mindenki jó, dícséretet nem nagyon kapsz, és BA hallgatóként annyira nem is vagy még sehol és ezt éreztetik is impliciten.

De kimenni Erasmusra kétszer két különböző országban igenis nagy dolog! Hosszú az út idáig. Jó érettségi nyelvvizsga stb.... Persze sokaknak van, de ez a te értékedből nem vesz el. Egyrészt bent vagy az egyetemen, nem is vagy annyira rossz tanuló, nyelvet/nyelveket is beszélsz, és fent tudod tartani több szemeszteren keresztül a jó átlagodat és önállóan 2 különböző országban helytállsz egyedül. Nem is hangzik olyan rosszul. Úgyhogy bárki is olvassa ezt fel a fejjel :D

Először is amit megemlítenék. A mentalitás és vendégszeretet. Nem volt dolgom még sok arabbal az életemben. Viszont látni ilyen youtube videókat vagy reelseket melyeket Európai szemmel elég elrugaszkodottnak lehet gondolni. Példa: Megérkezik valaki az emírségekbe és egy luxusautót adnak ajándékba neki a reptéren, vagy luxuskarórát.. Na most biztos olyan kaliberű embernek is kell hozzá lenni, de én el tudom képzelni. Vannak azok a kaliberű emberek, akik úgy adnak neked egy luxusautót mintha én kennék neked egy vajaskenyeret.

Szóval a mentalitás. Amíg Regensburgba téged hallgatóként kezelnek, addig Istanbulban vendégként. Ezt nehéz leírni, egyszerűen érzed. Magyarországon és Isztanbulban azért egy hallgatót jobbára még ha nappali tagozatos is, azért már felnőttként kezelnek. Ezt kint Regensburgban annyira nem éreztem. Ilyen gimnazistának lenni érzés fogott el sokszor. Németország híres a bürökráciájáról, törökországban és az araboknál jobbára hívei a személyes találkozásnak és a szóbeli megállapodásnak. (valaki tapasztalattal rendelkező cáfolja vagy erősítse meg). Csak egy példa lakásszerződés Istanbulban 2 papírlap és amikor fizettem csak behúzott a landlord mellé egy X-et és lefotóztam és ennyi. Németországba egy kisebb könyv, tipikus németesen minden a lehető legmélyebb részletig leírva. Amikor Isztanbulba megérkeztem fülhalgatót, 64 gb pendrivot, füzeteket és egy csomó más mindent kaptam ajándékba, Regensburgba semmit.

A menzaételek. Istanbulban kb egy menü 300 Ft nak megfelelő összeg volt 1 éve. Magyarországon és Németországban 2000 Ft.

A németek javára mondanám hogy átlagosan jobban beszélnek angolul egyetemi berkekben is és az utcán nincs olyan káosz. Az árak fixek Németországban, ez az alkudozás annyira nem divat. Aki szeret alkudozni annak jó istanbul én nem szeretek jobb a fix ár vagy a licit nekem. Illetve még az ő javukra, hogy több angol nyelvű kurzusuk van és hogy van lehetőséged nyelvet tanulni. Istanbulban nem igazán volt lehetőség törökül tanulni az egyetem berkein belül. Németországban elég sok! De Németországban a bürökrácia miatt nem a legegyszerűbb ezekre a tanfolyamokra beiratkozni. Komolyan a bürökrácia olyan mértékű hogy képes elvenni a kedvem hogy belekezdjek valamibe. PL nyelvtanfolyam.. annyi papír igazolás meg ügyintézés kell hogy hmm...

Az Isztanbuli mobilitásom során az ottani Eraszmuszos partiszervíz borzasztó sokat hozzá tudott tenni ahhoz, hogy jól érezzük magunkat ott, sajnos ez nem működött itt. De elhiszem hogy azoknak jó ez is, meg fun, akiknek nincs viszonyítási alapuk, de utólag nekem Törökország és Isztanbul nagyon megszépült. Elvittek minket a kék lagúnába, Fetiye, CAppadocia, Ephesus, Pamukkale. OMG!!! Itt kissé vérszegény volt.

A másik a szállás, igen relatív hogy sokat kellett érte Törökországban fizetni, de basszus megérte havonta az 100 euró plussz a jobb körülményekért. Először is kiválaszthattam a szobámat és láthattam róla képeket, tisztában lehettem a helyszínnel. Itt a szálláskeresés során szinte random módon kaptam szállást, helyszínt képeket sem kaptam, a térképen sem nézhettem meg hol van a szállásom. Amikor megérkeztem az első nap kaptam meg a papírt a végleges összegről a helyszínről és a szobám meglepetésként ért. Nem azt mondom, nem volt rossz a szoba... De nem tetszett ez az egész ügyintézési folyamat.

N.Sz

Szólj hozzá