2023. nov 29.

Német Sztereotípiák... Jellemezhető-e egy nemzet?

írta: Németh Szilveszter
Német Sztereotípiák... Jellemezhető-e egy nemzet?

Ebben a posztban bemutatok néhány sztereotípiát a németekről, és tapasztalataim alapján reagálok is rájuk. A sztereotípiákat nem szeretem, az általánosítást sem, de azért némi valóságalappal rendelkeznek. Szóval ebből lesz egy poszt. Embere válogatja ki milyen ember, nem a nemzet. De vajon milyen emberek a németek? Derítsük ki! Összeválogattam az internetről kevésbé ismert, és közismert sztereotípiákat, úgyhogy csapjunk a lecsóba. Nem egy komoly sztereotípia kutatásról lesz szó, csak: funfunfunfun.
De azért nem is az átlagos ehhez hasonló posztról lesz szó. Természetesen nem kell komolyan venni a leírtakat!

A Németekről sok sztereotípiát találni, wikipédia cikk is van róla. Itt lehet olvasni a röviden egy két miértről.

https://en.wikipedia.org/wiki/Stereotypes_of_Germans

Sőt Németország tartományaira is vannak különböző sztereotípiák. Amelyről be is szúrok két térképet! Elég izgalmas, (aki akar találhat Magyarországról és Európáról is ilyen).
germany-1024x1024.png

german_stereotypes-722x1024.png
Nézzünk még két másik fotót is: Kezdem egy érdekes szösszenettel, utána pedig kiemeltem egy sztereotípiát ahol kezdetben a Magyarokról is megmutatkozik pár negatív jelző, de azért a németek is kapnak belőle.

szosszenet.pngsztereotip.png

1. A pontosság és precízség.

Nehéz úgy hosszabb, rövidebb idő eltöltése után Németországban nem tapasztalni ezt a jelenséget. Szerintem mindenki tud rá példát felhozni. Egészen hajmeresztőeket is olvastam. Nem velem történt, de hallottam hogy valaki 5 percet késett valahonnan és azt mondták neki, hogy már ne jöjjön majd holnap. Illetve, hogy pár perc késésnél egy találkozón már aggódtak és telefonáltak hogy mi történt.

A pontossággal kapcsolatban még meg sem kellett érkeznem az országba, hogy ezt tapasztaljam, az első Eraszmusos online meetingem 4 órakor kezdődött. Egy percet sem vártak (pl azokra akik nem voltak ott) indult is a meeting, a fontos információkkal együtt. A precízséghez sem kellett még megérkeznem Németországba, az Eraszmuszos tájékoztatásuk egyszerűen szuper jó, messze áll a felületességtől, és tényleg minden információt tartalmaz, látszik hogy sok munkát tettek bele. Nagyon szuper volt.

2. Kolbász, Sör és Perec.

Kolbász: Bockwurst, Wiener Wurst, Blutwurst, Cervelatwurst, Bratwurst, Currywurst, Weißwurst, Brühwurst, Kinderwurst, Sommerwurst, Rostbratwurst, Mettwurst, Teewurst, Fleischwurst, Jagdwurst, Leberwurst.
És ez mind csak a kezdet.

Sör: Németországban több mint 1300 sörfőzde és több mint 5000 különböző márkájú sör található.


3. Unalmasak és nincs humoruk. Kezdetben távolságtartóak azt vettem észre. De számomra ez a humortalanság nem jellemző, én azt vettem észre, hogy sokat mosolyognak, és kedvesek és van humoruk. Elég jó társaságnak tűnnek. Kedvelem őket.


4. Garasoskodó. Tapintatlan, direkt. Takarékoskodó.

Nos most már egyébként ezek a sztereotípiák sem annyira jellemzőek a Németekre mint generációkkal ezelőtt, én ezt még itt annyira nem tapasztaltam.


5.

A Németek megállnak a piros lámpánál. Egyébként szerintem a magyarok is megállnak. Viszont ez egyáltalán nem jellemző a törökökre. Ott egy kissé kaotikus a helyzet ebben az értelemben.

Amikor koccintasz egy némettel és mondod hogy prost, bele kell nézni a másik ember szemébe mert ha nem az balszerencsét hoz és 7 év rossz szexet jelent. hihi

Itt szülinapot kívánni a hivatalos nap előtt szinten balszerencsét hoz. A napján kell felköszönteni valakit és megünnepelni.

Találtam egy másik érdekes dolgot. Ezt most ide átfordítással bemásolom, de jópofának találtam, nem tudom hitelesíteni a valóságtartalmát, de talán lesz valaki aki igen :- )

A hagyományos berlini Kneipe-ben (kocsma) elvárás, hogy köszöntse a csapost és a bárban ülőket, amikor belép. Néha egy bólintás jó, néha meg kell kopogtatnia a bárt vagy az asztalokat, amelyek mellett elhaladnak. Ugyanez ismét kifelé menet. Ha ezt elmulasztja, akkor előadásokat fognak tartani. Ha azonban van egy csengő a rúd fölött, ne csöngesse meg, bármennyire is szeretné ellenőrizni, hogy működik-e. Működik. És ha csörög, mindenkinek vásárolnia kell egy italt a bárban. Még a legkómásabb öreg codger is felriad a csengő hallatán, és eljön az ingyen italáért. A „hülye külföldi” kártya kijátszása nem fog kijutni ebből a helyzetből. Figyelmeztetve lettél.

N.Szilveszter

Szólj hozzá