2024. jan 26.

Egy nap Münchenben. Csak simán Wow!

írta: Németh Szilveszter
Egy nap Münchenben. Csak simán Wow!

München mindig tartogat valami újat. Persze minden jó drága, úgyhogy jobbára a mindent a szemnek semmit a kéznek filozófiát követem. De azért néha megjutalmazom magam valamivel. Nézzük mit csináltam egy napig Münchenben. Ennek a tervezésnek a része volt a müncheni egyetem meglátogatása, amiről korábban írtam, itt az egyéb dolgokat írom le.

1. Marienplatz. Felmentem a toronyba ahol az egész városra ráláttam. A torony tetejéről látható München egész városa és egy csomó nevezettessége. Be kell menni egy irodába 5-6 euróért tudtam venni diákjegyet. Utána lejön egy lift és fel lehet menni a tetejére. Először 4 emeletet, ott megnézik a jegyed, és utána a kilencedik emeletre tovább ha jól emlékszem. Na most nehéz leírni, hogy milyen fet lenni, de én azt mondom hogy megérte a pénzt van 3 torony fent illetve illusztrálva is vannak a nevezetességek melyek láthatóak. Hozom a képeket.

img_20240125_152050_078.jpg

img_20240125_151935_288.jpg


2.

St. Ludwig München. Közel van az egyetemhez megnéztem bementem. Szeretem a templomokat főleg esztétikailag és próbálok rájuk mind kívülről belülről egy művészettörténész szemével tekinteni. Szép volt jó volt. Közel van az egyetemhez

A müncheni Ludwigskirche St. Louis katolikus plébánia és egyetemi templom monumentális neoromán stílusú templom, a világ második legnagyobb oltárfreskójával.

3. Viktulienmarkt

img_20240125_141219_562.jpg

img_20240125_141436_883.jpg

img_20240125_141438_642.jpg


Itt bármit megkapsz. Nekem a kedvenc részem a hentesek voltak. Egy Német haverom társaságában jártam itt, és ő már tudja melyik hentes milyen minőségű húst készít. Én az a kategória vagyok, aki ha meglát egy helyet, és azt látja hogy sok ember tartózkodik bent akkor arra gondolok, nos talán ennyi ember nem tévedhet és ott vásárolok.
Zöldség, gyümölcs, sajtok, húsok, hal, szuvenírshop... tényleg minden ami kell a háztartáshoz itt megtalálható.
Huszonkétezer négyzetméternyi területet, száznegyven standot töltenek meg az árusok.

A nap végén késő délután pedig ittam egy kávét és egy Florentinert ettem. 
img_20240125_145055_473.jpg
N. Szilveszter.

Szólj hozzá