2024. feb 24.

Bajor édességek! Próbáld ki ha erre jársz!

írta: Németh Szilveszter
Bajor édességek! Próbáld ki ha erre jársz!

Ebben a blogban német édességeket fogok bemutatni. Sajnos ez a blogposztom valahogy nem mentődött el. Ezért újra kell írnom, de sebaj. Az ilyen megesik. Mindenesetre nagyjából emlékszem még a blog struktúrájára. Szóval ebben a blogposztban bemutatok néhány édességek amit ha Németországban jártok feltétlen próbáljatok ki. Hogy miért? Az élmény miatt. No meg amiatt ha később az életetek során esztek ezekből az édességekből Magyarországon vagy akárhol máshol lesz egy jó viszonyítási alapotok. Na meg a másik élményfaktor hogy szerintem jobb az adott ország nemzeti ételeit az adott országban enni. 

Amikor Törökországban voltam is emlékszem mikor megtudtam hogy kijutottam, előtte ettem néhány kebabot Magyarországon hogy kint végül legyen viszonyítási alapom. Végül a konklúzióm az lett hogy az utcai Kebab nagyon hasonló, viszont ha étteremben eszel kebabot pl Iskender Kebabot na az egy teljesen más dimenzió. Németországgal valószínűleg fordítva leszek. Mielőtt kijöttem, nem ettem otthon tipikus német ételeket, nem mentem el német étterembe és nem készítettem otthon német ételeket. Ez valószínűleg majd fordítva fog történni.

 Az északi régiókban ízletes marcipán csemegék találhatók, például Lübeck híres marcipánja. Amúgy, megy a vita hogy a marcipán honnan származik sokak szerint eredetileg Augsburgból!

Na de nézzünk meg 1-2 német édességet.

1. Feketeerdő torta. Érdemes elmenni pár jól értékelt Backereihez és ott kipróbálni és venni egy szeletet például.
Az egyik népszerű német édesség a Fekete-erdő torta, vagy németül Schwarzwälder Kirschtorte. 

lehetséges, hogy a torta neve a Fekete-erdőben hagyományos női viseletet idézi: a ruha fekete, mint a csokoládéreszelék, a blúz fehér, mint a tejszín és a kalap fehér alapon piros díszítésű, amely a cseresznyére utal. Tehát a tetején a cseresznye erre utal. Wow!





2. Prinzregententorte. Bajor édesség. A Prinzregententorte nagyon népszerű Bajorországban, Németországban, és egész évben kapható a cukrászdákban.A torta nevét Luitpoldról, Bajorország hercegi régenséről kapta 1886-tól. A torta egyébként 7 rétegből áll mind a 7 réteg reprezentál egyet a 7 bajor régióból.  Oberbayern (Upper Bavaria), Niederbayern (Lower Bavaria), Schwaben (Swabia), Mittelfranken (Middle Franconia), Unterfranken (Lower Franconia), Oberfranken (Upper Franconia) and Oberpfalz (Upper Palatinate).


3. Bayerische Creme.

Tojás alapú főtt pudingból és zselatinból vagy üveglapból áll, amelybe tejszínhabot hajtanak. A keveréket hideg formába állítjuk, és formázás nélkül tálaljuk.


Szólj hozzá