2024. feb 28.

Schnupftabak Snuff Smalzer. Valami különleges amit próbálj ki Németországban.

írta: Németh Szilveszter
Schnupftabak Snuff Smalzer. Valami különleges amit próbálj ki Németországban.

Oké! Ebben a blogposztban egy kis érdekességet hoztam nektek! Véletlenül akadtam rá egy videóra ahol az óktóberfeszten Schnufftabakot szívnak fel egy verseny keretében az emberek.  Mi a Schnupfabak és a Snuff. Lényegében dohánytermék amit orron keresztül szívnak fel az emberek! Mutatom a képeket rögtön.
Szóval a verseny keretén belül 5 gramm snufftabakot kell felszívni az orrba 60 másodperc alatt, és ha valaki tüsszent azonnal diszkvalifikálják.
screenshot_20240227-222436.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=GjWN0QS78_Q&ab_channel=TeleZ%C3%BCriOffiziell

Nos mindenesetre a videó megtikentése után azonnal ültem fel az U-bahnra és Münchenben vettem 3 kis dobozzal, hogy kipróbáljam. Nagyon bejött! Kitisztítja az orrüreget, ad egy kis nikotinlöketet és kitisztítja az elmémet. Egyet kipróbáltam és nekem tetszik az íze és illata. Sajnos utána az orrot ha ki kell fújni nem a legszebb látvány :D És néha a torokra is rámegy, de ez velem csak 2 szer  történt eddig. Rákell tenni a kezedre, jobbára a hüvelykujj és a mutatóujj közé és lehet is felszívni. Magyarországon ezzel sohasem találkoztam eddig. Talán egyszer egy filmben láttam. Egyáltalán nem populáris dolog manapság. 


Egy kis háttértörténet a dologgal kapcsolatban, hogy például a bányászok annó nem szívhattak lent cigarettát, mert az komoly gondokat pl robbanást okozott volna, ugye meggyújtani a cigit, de mivel kellett nekik némi nikotin ez jó megoldásnak bizonyult.


Mi a különbség a Schnupftabak és a Snuff között. Ahogy a vidóban vagy a képeken látni Schnuptabak és a Smalzer egy kissé nedvesebb töményebb állagú dohány a Snuff pedig inkább por formájú. Van amúgy olyan Snuff is amit Octoberfest kokainnak hívnak ez igazából már csak egy cukor és mentol keverékű por amit néhány sör megivása után érdemes használni hogy kitisztítsa kicsit a fejet. De úgy hallottam a rendőrség már nem engedélyezi az árusítását mert a kokainnal keverik össze és megtévesztő lehet :D

img_20240227_153650_449.jpg

screenshot_20240227-145006.jpg

screenshot_20240227-144908.jpg



Nos mindenesetre elmentem egy "híres" Müncheni tabakba a Viktualinmarktbe és vettem 3 különböző fajtát kis kiszerelésben 2-3 euró körül van és elég sok fajtája létezik. Maga a bolt egyébként gyönyörű, érdemes csak bemenni és körülnézni. Csomó dohány, gyönyörű pipák és különleges pipadohányok pl: van egy kifejezetten müncheni keverék. Vintage hangulat. Hasonló ahhoz a pécsi bűnös élvezetek kicsiny boltjához ami olyan szép. Csak ez tágasabb.

img_20240227_153451_743.jpg

img_20240227_153804_773.jpg

img_20240227_153828_513.jpg



Szóval igen hajrá! Próbáljátok ki ha gondoljátok, de mivel dohánytermékről van szó, gondolom nem a legegészségesebb és megvan az esély a rászokásra például.. De ez egy jó kis élményem volt itt Németországba kipróbálni valamit, amiről nem tudtam hogy létezik. 

N.Sz

Szólj hozzá