2024. máj 07.

Kezdődik az életem az Erasmus után. Pécs-Regensburg-München.

írta: Németh Szilveszter
Kezdődik az életem az Erasmus után. Pécs-Regensburg-München.

Lehetne akár ennek a hónapnak a címe egy szokatlan Erasmusos kaland. Nos milyen is egy megszokott Erasmuson mobilitás? Valójában nehéz leírni.. Az első mindenkinek szokatlan és új. Nem lehet annyira általánosítani, de én úgy képzelem el, ahogy anno Törökországban/ Isztanbulban töltöttem el. Kimegyek élek, bejárok az órákra, nyelvet tanulok, szabadidőben a külföldi hallgatókkal lógok, egy csomó programra elmegyek, az ottani partiszervízes csapattal, rengeteg ismeretet és tudást szerzek és a végén egy csomó élménnyel és tapasztalattal térek vissza. Ez amúgy így is történt, és jó is volt így ahogy volt. De a második Erasmusomra már komoly rutinnal és tervekkel érkeztem. Itt már a karrierépítésre, kapcsolati hálóra, magánéleti célokra is koncentráltam. 

Ugye a korábban említett dolgok, és a rengeteg kötelezettség ami a programmal jár, nem is nagyon engedi az átlag hallgatót kilépni ebből a körből. Úgymond belezuhansz és egy rendszer része leszel. Kötelező órák, jó bulik, új arcok, adminisztráció, programok, nyelvkurzus. Egy olyan világba csöppensz bele, ami így visz magával irányítottan. De ha kicsit tudunk ezen a világon kívül gondolkodni, sok lehetőséggel találkozhatunk vagy teremthetünk magunknak. Hogy úgy fogalmazzak az erasmuson kívül de mégis az Erasmus által!

1. Hol élek?

Müncheben élek itt bérlek lakást havonta 400 Euróért. Regesnburgi koliba 300 ért bérletem. Ez egyébként egy szerencsés helyzetnek mondható. Általában ennyiért még szobát is nehezen kapsz itt. Annyi hogy a másik lakásban akik élnek megismertek engem, tudják milyen ember vagyok. A lakást ki sem akarták adni, mert azért vannak akik leélik, és sok érték is van a helyen. Egyébként fél évembe telt ezt a lehetőséget megteremteni magamnak. Az nehéz körülmények amelyeken átmentem a Regensburgi kollégiumi szobámban már az első hét után a tanulmányaim koncentrálása helyett lakhatás keresésen és a munkán járt az eszem. Valószínűleg a sors.
(Egyébként Münchenben nagyon drágák az albérletek, lakások.)

2. Milyen munkát keresek?

-Végülis bármilyen lehetőség érdekel, de nagyon szívesen dolgoznék akár valamilyen egyetemen a nemzetközi irodánál 2 Eraszmusz után, széleskörű adminisztratív tapasztalattal az egyetem berkein belül, és magas szintű érdeklődéssel, már bele is láttam  egy kicsit abba, hogy hogy működik a dolog. De úgy szívesen fejlődnék is.

- A szakommal kapcsolatos történelem, klasszika filológia, valamilyen múzeumban szívesen tanulnék és dolgoznék.

-Végülis bármit amit tudok csinálni és érzem hogy előrébb visz. Dolgoznék hotelben vendéglátásban is akár, de ahhoz még a német nyelvre gyúrni kellene. De a fizikai munka is hiányzik kissé, vagyis úgy tudnám csinálni úgy érzem.

3. Milyen nyelvtudással rendelkezek és tanulom-e a nyelvet? Elég az angol?

Tanulom. Nagyon lassan. De csinálom. Sokkal többet kellene. 

4. Vannak magyar ismerőseim itt?

Nincs egy sem.

5. Fordulópont az életemben?

Igen. Határozottan.

N.Sz


Szólj hozzá