2024. ápr 17.

Bajszot növesztettem az Erasmus+ program alatt. Nem szeretem a barber shopokat.

írta: Németh Szilveszter
Bajszot növesztettem az Erasmus+ program alatt. Nem szeretem a barber shopokat.

Úgy tűnik megváltozott a stílusom az Erasmus alatt. Nem tudom mi történt a férfiak stílusával manapság. Az elmúlt évtizedben hatalmas térnyerést nyertek ezek a Barbershopok. Tipikusan férfiak számára létrehozott helyek. Sajnos Németországban is egyre több ilyet látni. De nem annyira sok van mint itthon. De Magyarországon nagy térnyerést kaptak. Mindenesetre mielőtt kimentek Németországba Erasmusra érdemes otthon előtte elmenni fodrászhoz. Illetve ha időközben hazalátogatnátok akkor is érdemes itthonra tervezni, időpontot egyeztetni hajvágásra, mert ez is egyvalami a sok dolog közül ami drágább Németországban. 

Mindenesetre régen a tendencia az volt, (ami még mindig érvényes) hogy a nőknek nagyon drága a hajvágás, a férfiaknak meg olcsóbb. Na mindenesetre amerikai barátom szerint, New Yorkban a normál fodrász: Hairdresser, ami drágább, a barber shop pedig az olcsóbb változat. Itt Magyarországon ezek a barber shopok a férfiaknak elég drágák. Szóval itthon egál hogy férfiként te barber shopba vagy hairdresserhez mész. Ár tekintetében. Bár ahogy mondtam úgy általánosságba férfiként azt mondom hogy a Barber shopok drágábbak.

Szóval növesztettem egy bajszot fiatalon. De gustibus non est disputandum. A stílusról nem lehet vitatkozni. Sokan mondják hogy fiatalként öregít illetve hogy nem divatos. De olyan is akadt már aki azt mondta jól áll és tetszik. De nekem ez a jó ízlés. Mindenesetre manapság nem nagyon látsz fiatalt ezzel a stílussal. 100 éve teljesen más volt. Szóval a bajusz eltűnése és ezek a barber shopok létrejötte mint sok más rossz dolog Amerikából jön.

Le is írom nyíltan miért nem szeretem őket. Pontokba szedem. (persze szubjektív a vélemény)

1. Maguk a fodrászok. Maguk a fodrászok és a kuncsaftok is olyanok, mint akiket futószalagon gyártottak. 
A fodrásznak hiába mondod milyen hajat szeretnél, úgyis csak olyat tud amilyet tud. Mindenki ugyanúgy néz ki ezekben a barber shopokban. A fodrászok is meg a kuncsaftok is akik kijönnek a hajvágás után. Nekem ez nem cool és az egyeditől messze van. 

2. Nem érzem, hogy lenne egy személyes kapcsolatom a fodrásszal itt ezeken a helyeken. Bemegyek levágja a hajamat kifizetem és kijövök. Sokszor online foglalsz időpontot, nem mindig lehet ugyanahhoz az emberhez. Persze van kivétel de na. Kicsit szeretek úgy gondolni a fodrászomra mint egy rég nem látott barátomra.

3. Alkoholall meg kávéval vagy energiaitallal kínálnak. Benne van az árban, úgyhogy elfogadok valamit, de nekem ez a stílus nem jön be. Egyszer kaptam egy whiskyt. Most én szeretem lassan iszogatni, de arra nincs idő, lerakom messzebb az asztalon, de belehullik a haj a whiskeybe. Ajjh.... 

4. Az ilyen helyeken az emberek is gyakran cserélődnek. Ugye sokszor már ilyen vállalkozásról beszélünk, de egy fodrásznak elég egy tükör meg egy hely és saját maga is tudja magát működtetni. Úgyhogy egy ilyen barber shop ha valakit alkalmaz nagyon könnyen lehet hogy nem lesz ott legközelebb.

5. Drágább, és valami hülye modern fiatalos zene megy hangosan.

Egyébként nagyvárosban szerintem jó ez a stílus. Bajusz. Bajor bajuszwaxot használok hogy beállítsam :D Németországba vettem. Egy kis flaska 6 euró! :O:O (Bayerisch brothers love) Ott mindent megtalálsz. Minden stílus térnyerést kap, sok a náció, tehát az lehetsz aki akarsz. Amúgy is nekem a nagyvárosi élet való. Az igényeimet egy falusi vagy kisvárosi élet nem képes kielégíteni. Németországban nem voltam fodrásznál. A Regensburgi egyetemnek is van fodrásza. De drága és nem érdekelt :D De kipróbálhatjátok :) 

1000053689.jpg

1000054371.jpg

1000054513.jpg

1000054374.jpg

1000052959.jpg

1000052960.jpg


N.Sz

 

 

Szólj hozzá