2024. máj 09.

Nymphenburgi kastély ban jártam.

írta: Németh Szilveszter
Nymphenburgi kastély ban jártam.

Ebben a blogban bemutatom a Nympenburgi kastélynak azon részeit ahol jártam. Okés egy pár mondatot wikipédiáról bemásolok, csak hogy úgy képbe legyünk az egésszel.

A nymphenburgi kastély egy barokk stílusban épült kastély Münchenben. A Wittelsbachok nyári rezidenciájaként először a középső traktus készült el. 

(melléksztori tőlem. Van az úgynvezett Wittelsbach gyémánt. érdemes utánaolvasni jó sztori. Nem lövöm le. És ha már itt tartotok. Az átkozott hope gyémántot is érdemes beírni a keresőbe)

https://hu.wikipedia.org/wiki/Wittelsbach%E2%80%93Graff-gy%C3%A9m%C3%A1nt

A kastély egy hatalmas épületegyüttes, amelynek középső része látogatható. Hatalmas park tartozik hozzá több tóval és az őket összekötő csatornarendszerrel. A park növényzetét nem nyírják mértani pontossággal, inkább hagyják természetes növekedésüket, ennek köszönhetően a park ösvényei szinte végig árnyékosak. A sok víz és a kristálytiszta levegő még a nyári kánikulában is kellemes felüdülést nyújt. A parkban többféle vízimadár éli gondtalan életét, és nevelgeti fiókáit. A kastély egyik szárnyában van a kocsi-, és szánmúzeum, az emeleten egy porcelánmúzeum is található.


Lényegében elmentünk meglátogatni a helyet. Egy egész napos vagy hosszú délutáni programnak megfelel. Érdemes vinni egy kis alkoholt, vagy teát és szendvicseket. Leülni a padra érezni az orgona illatát. Beszélgetni, hosszú sétákat tenni. Romantikázásnak vagy randi helyszínnek is tökéletes szerintem. Nagyon hosszú sétákat lehet tenni! Múzeumokat nem látogattam meg, de ha lesz rá alkalmam egyszer szeretném. Különösen a porcelánmúzeum érdekel. A wikipédia nem tévedett. Tényleg. Kacsák, hattyúk is vannak itt. Van belső és küldő udvar. Görög/római istenek szobraival van díszítve az udvar. Klasszikus tanulmányok hallgatóként kifejezetten élveztem. Próbáltam találgatni melyik isten melyik. Googlébe beírva meg lehet őket tekinteni. Herkules szobor is van.  Flora istennő és perszeponénál tévedtem, a többit eltaláltam.
Még hajókázni is lehet. Tutajt bérelni. Nem tudom mennyi biztos drága, de azért szívesen kipróbálnám.

Egy érdekes sztori amit a wikipédia nem ír le, de egy német ismerősömtől hallottam, hogy az előkelő család egy meleg tagja él az egyik helyen itt, és a párja az előkelő család egyik szakácsa lett. hihi. 

Jó lehet ilyen helyen lakni, de én még szívesen is dolgoznék itt. No de nézzétek a képeimet.

1000055442.jpg

1000055447.jpg

img_20240501_192012_900.jpg

img_20240501_194010_631.jpg

img_20240501_193121_991.jpg

img_20240501_192853_811.jpg

img_20240501_192849_776.jpg

1000055411.jpg

1000055402.jpg

img_20240501_192152_763.jpg


N.Sz

Szólj hozzá