2023. okt 17.

Magyarországon jobban működnek a kollégiumok mint Németországban? Igen.

írta: Németh Szilveszter
Magyarországon jobban működnek a kollégiumok mint Németországban? Igen.

Ezt elég nehéz kibírni. Fel akarom bontani a szerződésem.

Nos igen, konfliktusba keveredtem egy indiai hallgatóval, aki nem internacionális hallgató, hanem rendesen itt tanul, de nagyon buta. Alattam lakik. Állandóan többen vannak, sokszor 6 ember van a szobájában, egyáltalán nem tartja be a szerződésben foglaltakat. Például állandóan van nála valaki, több ember, este 10 után is zajt csapnak, és jellemző rá amúgy is ez a tekinktetlen önző életstílus, például ahogy kommunikál és az ajtót csapkodja a saját szobájában. Az élet ami számára normális, számomra nehezen viselhető.

Na most a probléma a lakótársakkal egyáltalán nem újkeletű dolog, de eddig ilyennel még nem találkoztam. Isztanbulban, vagy akár Pécsen, ha szóltam valakinek, hogy kicsit halkabban, vagy legyen csönd este 10-11 után akkor azt mondták rendben, és úgy lesz és úgy lett, de erre is ritkán volt alkalom. Itt lényegében szóltam és kommunikálta velem, hogy nem is fog változtatni az életstílusán. Megkértem 6 szor, 3 szor személyesen 3 szor pedig üzenet formájában, egyik alkalommal amikor utoljára lementem és szóltam, kijöttek öten a szobából és a srác elkezdett felém jönni mögötte a "indiai barátai" elég traumatikus volt. Nos mondtam akkor, hogy tovább itt nem maradok és többször látni sem akarom.

Elmentem egy barátomhoz Münchenbe és kicsit ott próbáltam túltenni magam az eseményeken, illetve szállást nézni ez helyett. A rental contract aláírása után 2 hét van arra, hogy felbontsuk a szerződést, kértem is hogy küldjék el. De mivel éppen vége lett az intenzív nyelvkurzusnak, és most meg kurzusfelvételi időszak van, és azért máshol akár városon kívül jóval drágább akárcsak egy szoba bérlése, és időm is kevés lett volna mert az aláírást követően kötelezően ki kellett volna költöznöm Október végén. A közel 500 Eurós deposit visszautalása meg 3 hónapot igénybe vesz, tehát végül nem írtam alá. Arra hogy átjelentkezzek máshová nem is ajánlották fel. De elég szomorúnak tartom, hogy ezzel kell foglalkoznom ahelyett hogy a tanumányaimra, a nyelvtanulásra és az itteni életem berendezésére koncentrálnék.

Na most felmerülhet a kérdés, hogy hogy teheti meg mindezt és mit tudok tenni? Nagyjából semmit. Nincs portaszolgálat, nincs itt semmilyen felügyeleti szerv akinek szólhatnék. Legfeljebb a rendőrök. Kamerák nincsenek. Mindenki úgy viselkedik és azt csinál itt amit akar. Ilyenkor jut eszembe Thomas Hobbs és az elmélete hogy szabályozás nélkül anarchia lenne. Van egy Landlord aki nem beszél angolul. Írtam neki e-mailt 3 szor is, de sosem válaszolt és gondolom nem is csinált semmit, mert változást itt nem tapasztaltam.

A landlord vagy Janitor általába nincs is itt, még sosem találkoztam vele. Most amikor mentem az irodába hogy szeretném felbontani a rental contractot akkor mondták, hogy tehetek panaszt a srác ellen, hogyha véletlen a következő lakó aki jönne a helyemre és nehezen bírná akkor lehet kicsapják, de hát ez rajtam nem segít. Mindenesetre az iroda felajánlotta, hogy írjam le részletesen a problémámat ők lefordítják és közvetítik a janitornak vagy nem is tudom kinek. Úgyhogy ez következik, próbálok bizonyítékokat is gyűjteni, és valahogy bírnom kell, de nyitott szemmel fogok járni.

N.Szilveszter

Szólj hozzá