2023. okt 29.

Abbahagytam a Német nyelvtanulást? Hogy folytatom? Milyen kurzusokra kezdtem el járni? A szemeszter eleje.

írta: Németh Szilveszter
Abbahagytam a Német nyelvtanulást? Hogy folytatom? Milyen kurzusokra kezdtem el járni? A szemeszter eleje.

Tehát elkezdődött a szemeszter. Itt Németországban általában Október/október közepén indul be a szemeszter.
Őszintén szólva erőteljesen szándékom elmenni itt Németországba dolgozni a közeljövőben, na most mivel a Német nyelvtudásom elég minimális és limitált, ez kissé megnehezíti a dolgom, de nem adom fel.

Mindenesetre próbáltam úgy összerendezni a kurzusaimat, hogy adott esetben egy munka is megoldható legyen mellette. Ezen kívül próbáltam izgalmas és elismertethető kurzusok után nézni.  A kurzus regisztrációval sajnos problémáim adódtak, de megoldódni látszik. Na most a helyzet az, hogy Magyarországgal ellentétben itt kevesebb idő kb 3-4 nap van a kurzusfelvételre. Viszont ellentétben Magyarországgal, van úgynevezett várólista. Ha valaki nem megy el a kurzusra, vagy leadja időben akkor bejutsz a helyére. 3 módon lehet jelentkezni a kurzusokra. Az egyik hogy elmegyünk az első órára és megkérjük megbeszéljük a tanárral. A másik az egyetem hivatalos oldalán, a Register gombbal, illetve van egy olyan weboldal ami olyasmi mint nálunk a TEAMS és azon keresztül. 

Van még egy másik lehetőség is kurzusokat teljesíteni, ez az úgynevezett online Bavarian University. Ide is be kell regisztrálni, és a tanárral lebeszélni, hogy szeretnék jelentkezni. Itt a kurzusok általában később kezdődnek és kevés angol nyelvű kurzussal találkozni, de a tanárok rugalmasak általában meg lehet beszélni bármit. Én itt tervezek egy Német nyelvkurzust felvenni és egy úgymond Gender awareness kurzust, ami otthon Magyarországon nem nagyon létezik és kíváncsi vagyok rá. Meglátjuk.

Mi lett a nyelvkurzussal? 

Az intenzív nyelvkurzus után, van lehetőség a szemeszter során ingyen is tanulni Németül. Erre is a tanulmányi rendszeren keresztül lehet/ lehetett Regisztrálni. Végül úgy döntöttem önállóan folytatom.. Egyrészt több tanár is tanított minket az intenzív nyelvkurzuson, na ezek a tanárok tanítanak Németet a szemeszter során is. Volt köztük nagyon jó, és elég rossz is, szerencsén múlt hogy ki melyik csoportba került. Az időbeosztásom miatt döntöttem úgy, hogy inkább önállóan folytatom, Illetve egy alap kurzusra fogok jelentkezni a korábban említett online bajor egyetemen.

Milyen kurzusokra járok és milyenek a tanárok? 

Vannak kurzusok kifejezetten külföldi hallgatókra szabva, nagyrészt azok közül válogattam, kiválasztottam kettőt plusz a learning agreement miatt egy kurzust "távoktatában" rendszeres konzultációkkal tervezek megcsinálni.

A két kurzus neve: European art and Architecture. Erre a kurzusra nagyon be akartam jutni! Egyrészt egy interaktív kurzusnak ígérkezik, tehát megyünk ki a városba és egyszer Münchenbe is elutazunk. Eddig 2 óra volt belőle. Az első alkalommal bemutatkozás a második alkalommal mindenki készített egy prezentációt időrendben a művészeti korszakokról. Én kezdtem a Göröggel. Egész jól ment bár 30 ember előtt angolul prezentációt előadni nehezebb. Kissé izgultam a folyékony angoltudásom nem működött olyan jól mint egyéb helyzetekben, főleg hogy olyan témáról beszéltem ami elég specifikus, de jól ment és a tanár megdícsért. Itt egy fotó a prezentációmból.
greek_asss.png

A harmadik alkalom most kedden lesz, és Regensburg városába megyünk körülnézni. A tanárunk egyébként az egyetemi oktatói feladatán kívül idegenvezetőként is dolgozik a városba! 

A másik órám neve: German culture perpective Itt Németországról tanulunk jobbára. Egy nagyon univerzális kurzus, filozófia, kultúra, történelm minden egyben. A feladat itt kiválasztani egy Német híres embert és azt prezentáción keresztül bemutatni. Sajnos az első órán nem tudtam részt venni, de a másodikon ott voltam és sokat tanultam Németországról, bajorországról és a vallásról is. Kíváncsian várom a holnapot.

N.Szilveszter

Szólj hozzá