2023. dec 29.

Viszem a lecsót meg a krumplistésztát Münchenbe és Regensburgba.

írta: Németh Szilveszter
Viszem a lecsót meg a krumplistésztát Münchenbe és Regensburgba.

avagy receptek tőlem külföldre és Eraszmuszra

Ebben a posztban megosztok pár receptet amiket az Eraszmuszon készítettem magamnak illetve másnak. Egyszerűek gyorsak, másoknak is el lehet készíteni.

Kezdem a kedvencemmel a krumplitésztával. Ha valaki még nem látta ezt a videót annak kötelező.

https://www.youtube.com/shorts/6PgarTD1SiE 

Az eredeti receptet innen vettem. https://streetkitchen.hu/tesztapolc/perfekt-krumplis-teszta-kovaszos-uborkaval/

500 g krumpli
500 g lebbencstészta
2 ek mangalicazsír vagy olaj
2 fej hagyma
2 púpozott tk pirospaprika
2 - 3 ek tésztafőzővíz
só, bors
1 nagy csipet őrölt kömény

A krumplis tésztához a megtisztított, felkockázott krumplit sós vízben puhára főzzük, majd leszűrjük. A tésztát szintén sós vízben al dentére főzzük, leszűrjük, de megtartunk egy keveset a főzővizéből. 

Egy serpenyőben a zsíron puhára pároljuk az apróra vágott hagymát, és lepirítjuk. Lehúzzuk a tűzről, megszórjuk a pirospaprikával, majd rárakjuk az előfőzött krumplit, és szétnyomkodjuk egy villával. Hozzáadjuk a megfőtt tésztát és egy keveset a főzővizéből, majd sózzuk, borsozzuk, megszórjuk egy kevés köménnyel, és az egészet alaposan lepirítjuk. A krumplis tésztát a kovi ubival tálaljuk.



Isztanbulban egy másik recept alapján néztem és nem lett valami jó. Itt jól levannak írva az alapanyagok és az arányok amelyektől nem érdemes eltérni szerintem! Persze ha valaki kisebb porciót csinál akkor rendben van. 


Mi a titok? A recepptel ellentétben szerintem mehet tovább egy kicsit al denténél a tésztafőzés. Főzővíz használata! Zsír vagy olaj használata! Lepirítás! Óvatosan a köménnyel! Tejfellel szeretem az nincs a receptben.

Lepirításnál legyen elég zsiradék. 

Jöhetnek a fotóim.

img_20231122_202740_758.jpg

img_20231122_130314_593_1.jpg


Következő recept: Magyaros lecsó!

A receptet nem tudom már honnan vettem egyszerűen így tanultam otthonról és az esetek 80% - ban így készítem. Az arányokat láthatjátok nagyjából a képeken, de én nem nagyon veszem figyelembe az arányokat a saját ízlésem szerint csinálom, annyi hogy én úgy szeretem, hogyha jó sok hagyma levan pirítva hozzá. Persze mindenki máshogy csinálja és szereti de most jöjjön az én verzióm. A receptet is fejből írom.

Mi kell hozzá:
-Paprika, (minnél többféle van benne annál jobb) én amúgy trikolor kaliforniaból készítem Németországban hegyes erőssel vagy chilivel ami van.
- hagyma
- paradicsom
- kolbász -
zsír/ olaj -
-só
- néha egy kis Tabascot is adok hozzá.

Felhevítettem a serpenyőt rajta libazsír szépen megolvad. Amint megolvad megpirítom rajta a kolbászt. ( pick enyhén csípőst lehet kapni N ben az jó hozzá). A zsírból nem kell sok mert a kolbász maga elég sok zsír kiad, de egy kis segítségként mehet hozzá. Erre megy rá a hagyma, szépen jó lepirul kis só, aztán mehet rá a felvágott paprika. Mindegy hogy vágod fel de én szeretem így ahogy a képen van. Amint összeesik a paprika, felsegítheted egy kis vízzel. Utána mégegyszer fűszerezés, ilyenkor só, bors is talán, illetve én ilyenkor teszem rá a Tabascot. Kicsit még hagyom és megy rá a végén a paradicsom, ez szintén elég sok levet kiad és innen már csak azt várom meg hogy a számomra kellő állagot megkapja a lecsó. Ha megvan az állag hozzákeverem a lepirított kolbászt kicsit még hagyom a sparhelten aztán kész is!

Titok: Sok hagyma! Zsír! Lepirított finom kolbász! Sokfajta paprika! Kis erős a pikáns íz miatt. Kenyeret hozzá a lecsós serpenyőben pirítom meg az íz miatt. De ha van kenyérpiritó abba pirítsd meg a kenyeret és csak törölj bele a serpenyőbe vele úgy is jó lehet :)

Jöjjenek a képek. Igazi kolis fotók :D

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg



Utolsó recept egy kis megúszós. Olasz lakótársamtól tanultam még Isztanbulban. Szintén nincs "hivatalos recept" hozzá csak néztem és megtanultam és azóta csinálom.

Hozzávalók:
- Olivaolaj
-Só
-Bors
- Chili vagy bármilyen erős paprika
-Fokhagyma

Elkészítés:

Kifőzni a tésztát szigorúan al dentére. Egy serpenyőben felmelegíteni az olivaolajat. Utána beledobni a fokhagymát és az erős paprikát. Itt jön a legfontosabb momentum alacsony lángon kell pirítani a fokhagymát és az erőset, olyan kettes hármas fokozaton. Itt kell egy kis sót is beledobni mellé. Mert nem az a lényeg hogy megpiruljon ( amúgy meg fog) hanem az hogy az olaj átvegye az erőspaprika és fokhagyma ízét. Ha ez megvan. Ki kell szedni a fokhagymát és paprikát és mehet az olajba a tészta. Össze kell keverni kicsit odapirítani és kitenni a tányérra. A tányéron csak egy kis őrölt vagy frissen őrölt borssal megszórni. Ha valaki megeszi mehet a tésztára a fokhagyma és az erős is.

Jöhetnek a képek:

11.jpg

12.jpg

13.jpg



Titok: Al dente, Lassú lángon áztatni 

N.Szilveszter

Szólj hozzá