2024. ápr 04.

Kiköltözés a szállásról. Nem egyszerű. Arschlock hausmeister?

írta: Németh Szilveszter
Kiköltözés a szállásról. Nem egyszerű. Arschlock hausmeister?

Lassan véget ér az Erasmusos félévem. Amilyen nehéz adminisztrációs teher elkezdeni ezt a programot körülbelül olyan nehéz lezárni is. Most nem csak magára az Erasmusra gondolok, hanem inkább úgy az egészre. Elhagyni a szállást, kijelentkezni a városból, megszüntetni a bankkártyát, vonatot intézni, elmenni az Erasmus irodára kijelentkezni és elkérni a szükséges dokumentumok stb stb..... 

Ebben a posztban leírom hogy sikerült lezárnom ezt a programot, főleg a kiköltözés írom le.

Kiköltözés: Nem volt egyszerű. Időpontot kellett egyeztetni online a "janitorral" hausmesiter-el és jött ellenőrizni a szobát. Az időpontot persze nem én határozom meg. Hanem amikor a csávó ráér vagy amikor a nemzetközi iroda engedi. Na most a Sailerheim-be ahol laktam, totál nem beszél a janitor angolul úgyhogy nagyon ajánlott pár szót és kifejezést németül megtanulni.... Hozzáteszem a szerződést amikor beköltözöl és kiköltözöl is német nyelven adják eléd tehét esélyed sincs átrágni.... mondjuk olyan vastag volt a bérleti szerződésem mint egy füzet. (német sztereotípia?)

Na mindegy. A kiköltözés 4 nappal a hónap vége előtt történt meg. Szóltam az irodának hogy bocsi szeretném arra a 4 napra visszakapni a pénzem. mert hó elején a teljes havi pénz leszívják. kb 35 euró egy nagyobb bevásárlás. Természetesen közölték, hogy sajnos nem lehetséges mert hogy valahol aláírtam hogy kiköltözés pár nappal előtte megteszem ha úgy van. Természetesen még véletlenül sem én jártam jól. 

Jött a janitor ellenőrizni a szobát. Igazi Arschlock... benézett mindenhova sarkokat figyelte. Nem volt elégedett nem akarta visszafizetni a depositot. Fotókat készített a "piszkos" (pl ablak nem volt teljesen átlátszó, néhány por itt ott.) helyekről és azzal érvelt hogy takarító szolgálatot kell hívnia. Természetesen felháborodtam. De aztán persze csóró hallgatói élet, kb mindenki előtt meg kell alázkodni, mondtam neki németül meg tudom csinálni jöjjön vissza két óra múlva. (még szerencse hogy ennyit tudtam, megtanultam németül) Lementem a nettóba vettem dörzsit meg szivacsot. Amit a kiköltözés végén szivacsot és dörzsit nem használtam fel, simán csak belerakta a saját hátizsákjába. Lol

Mindegy a depositot ami 350 euró legalább visszakapom. több hónap múlva mert itt addig tart mire visszautalják. Príma.

Na most szerencsére nem aznapra volt megvéve a jegyem haza. De így lett volna, kb a janitor elégedetlensége miatt lekéstem volna simán a vonatot! Úgyhogy ezzel számoljatok!!!!! 

Na ja, végül örömmel elhúztam a helyről amit már az első 2 nap ki akartam cseréltetni, de hát itt Németországba nem lehet elhagyni időközben a kollégiumot úgytűnik, vagyis itt Regensburgban. Egy szerencsejáték az egész ahogy írtam erről korábban.
 
Jó tanácsok:

Brutál alaposan takarítsd ki a helyet.

Ne veszekedj a janitorral. 

Ha sok a cuccod inkább taxizz.

Számolj azzal hogy késhetsz a kiköltözéssel.

Nyiss egy pezsgőt hogy sikerült elhagynod a helyet.

N.Szilveszter

Szólj hozzá